وقف قرآنی بیش از ۶ هکتار زمین کشاورزی در بیجار
کد خبر: 3982497
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

وقف قرآنی بیش از ۶ هکتار زمین کشاورزی در بیجار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار از وقف بیش از 6 هکتار زمین کشاورزی به مدرسه قرآنی حوزه علمیه بیجار خبر داد و گفت: با توجه به نیاز استان به وقف قرآنی امیدواریم با تغییر نیت واقفان خیراندیش بتوانیم خلأ موجود در این بخش را پرکنیم.

حجت‌الاسلام عباس ایزدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: محمد میرزایی، یکی از واقفان و نیکوکاران بیجاری بیش از شش هکتار از اراضی کشاورزی خود را وقف مدرسه قرآنی حوزه علمیه این شهرستان کرد.

وی افزود: این واقف خیراندیش با مراجعه به مدرسه علمیه امام صادق بیجار و با حضور مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه استان زمین کشاورزی خود را وقف امور قرآنی مدرسه قرآن حوزه علمیه بیجار کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار با اشاره به اینکه زمین وقف شده در بهترین نقطه شهرستان بیجار قرار دارد، بیان کرد: این واقف خیراندیش هدف از وقف اراضی کشاورزی خود را، توسعه و نهادینه سازی فرهنگ وقف در سطح جامعه اسلامی عنوان کرده است. سنت وقف یکی از سنت‌های حسنه است که خیرات آن برای واقف همیشه پابرجاست؛ بنابراین سنت وقف می تواند نقش بزرگی در شکوفایی اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی داشته باشد.

حجت‌الاسلام ایزدی گفت: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر شهرستان بیجار دارای ۱۰۲ موقوفه و هزار و 126 رقبه است که بیشتر موقوفات این شهرستان در روستاها واقع شده و به صورت کشاورزی است.

وی در پایان یادآور شد: خیرین بسیاری در استان کردستان در سال های اخیر اراضی و زمین‌هایی برای انجام امور فرهنگی و دینی تاکنون وقف کرده اند که با توجه به نیاز استان به وقف قرآنی امیدواریم با تغییر نیت واقفان خیراندیش بتوانیم خلاء موجود در این بخش را پر کنیم.

انتهای پیام
captcha