افتتاح ۱۴۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در کشور
کد خبر: 3982857
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
سعید نمکی بیان کرد:

افتتاح ۱۴۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یک سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده که در نتیجه آن ۱۴ هزار تخت به تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

ارسالی| افتتاح ۱۴۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز، ۱۸ تیر ماه، در سفر به آذربایجان‌ غربی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با وجود شیوع کرونا در سال‌های اخیر، افتتاح و ساخت طرح‌های بهداشتی در سطح کشور متوقف نشده و همچنان ادامه داشته است.

وی افزود: در یک سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در سطح کشور به‌بهره‌برداری رسیده که در نتیجه آن ۱۴ هزار تخت به تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در سفر به آذربایجان غربی یکی از مهم‌ترین اقدامات افتتاح بیمارستان زنان دکتر مهزاد در ارومیه است که این بیمارستان با ۳۱۰ تخت‌‌خواب به عنوان بیمارستان تخصصی زنان فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات قابل ملاحظه‌ای برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی مربوط به زنان انجام شده است که در نتیجه میزان کاهش مرگ و میر ناشی از زایمان و عوارض ناشی از بارداری کاهش یافته است.

نمکی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی برابر با ۱.۶ است، بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت چندین بیمارستان در شهرستان‌های نقده، اشنویه، پیرانشهر و شاهین‌دژ در حال انجام است با بهره‌برداری از آنها شاخص تخت‌های بیمارستانی در این استان به ۲ خواهد رسید.

وی بیان کرد: راه‌اندازی دو دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی تکاب در قالب پویش «ره‌سلامت»، بازدید از ساختمان در حال احداث ستاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه از دیگر برنامه‌های سفر بنده به آذربایجان غربی است.

 

انتهای پیام
captcha