خالق «لاله‌های واژگون» درگذشت
کد خبر: 3982862
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
بر اثر ابتلا به کرونا؛

خالق «لاله‌های واژگون» درگذشت

نقی بلالی‌دهکردی، نویسنده، فیلنامه‌نویس، مدرس انجمن نویسندگان و خالق کتاب‌هایی چون لاله‌های واژگون، آیینه‌ای در اتاق زرد، سال نو، جای خالی دریا و ... بر اثر ابتلا به کرونا دیده از جهان فروبست.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نقی بلالی‌دهکردی، نویسنده، فیلنامه‌نویس، مدرس انجمن نویسندگان و خالق کتاب‌هایی چون لاله‌های واژگون، آیینه‌ای در اتاق زرد، سال نو، جای خالی دریا و... بر اثر ابتلا به کرونا دیده از جهان فروبست.

مرحوم بلالی دهکردی نوشتن را از سال 1369 با چاپ داستان کوتاهی در مجله جوانان امروز آغاز کرد و از همان سال به عنوان نمایشنامه‌نویس در جشنواره‌های تئاتر استانی و کشوری مطرح شد. نوشتن فیلم‌نامه و توجه به نقد و تحلیل فیلم و هنر سینما از دیگر فعالیت‌های جدی وی بود. جلسات آموزشی مرحوم بلالی در انجمن نویسندگی برای علاقه‌مندان از سال 1372 تاکنون به‌طور مستمر برقرار بوده است.

انتشار 9 جلد کتاب داستانی، سینمایی و نمایشی و چاپ مقاله‌های متعدد ادبی و پژوهشی در نشریه‌های استانی و کشوری، حضور موثر در صحنه‌های ادبی و هنری به عنوان مدرس، داور جشنواره، بازخوان، مشاور و ... از دیگر فعالیت‌های مرحوم بلالی است.

مراسم تشییع این استاد فقید امروز جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت رحمت شهرکرد (آرامستان جدید) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha