رونمایی از دو عنوان کتاب حوزه شعر و ادبیات در بروجرد
کد خبر: 3983059
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
امروز انجام شد؛

رونمایی از دو عنوان کتاب حوزه شعر و ادبیات در بروجرد

طی مراسمی از دو عنوان کتاب «از قلمرو شعر کلاسیک تا قلمرو شعر نو» نوشته رضا روزگر و «عشاق جاویدان» نوشته پروانه گندم‌کاری در بروجرد رونمایی شد.

رونمایی از دو عنوان کتاب در بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، کتاب «از قلمرو شعر کلاسیک تا قلمرو شعر نو» نوشته رضا روزگر نویسنده و شاعر بروجردی، امروز، 19 تیر در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

در این کتاب به تجزیه و تحلیل ادبیات و شعر پارسی از دوران کهن تا به امروز در هفت فصل پرداخته شده است.

رضا روزگر متولد سال 1368 بروجرد از اعضای فعال انجمن ادبی استاد مهرداد اوستا است و این پنجمین کتاب وی است که منتشر شده و پیش از این نیز کتب «سخن عشق»،  «مشرق ساغر» و «کلان روایت‌ها و خرده روایت‌ها از منظری متفاوت» از اشعار و نوشته‌های وی منتشر شده است.

رونمایی از کتاب «عشاق جاویدان»

همچنین، امروز، 19 تیرماه کتاب «عشاق جاویدان» نوشته پروانه گندم‎کاری در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

در این کتاب نوعی از ادبیات فارسی موسوم به(ده نامه) مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته است. ده نامه، نامه‌های عاشقانه‌ای است در قالب مثنوی و غزل که در قرن هشتم بیشترین رواج را داشته‌اند. اولین ده نامه توسط شیخ فخرالدین ابراهیم همدانی متخلص به عراقی سروده شده است که در کتابی با نام عشاق‌نامه جمع‌آوری شده است.

این دو کتاب توسط انتشارات کلهری به مدیریت احمد کلهری ناشر فعال بروجردی به چاپ رسیده‌اند.

انتهای پیام
captcha