پروژه تالار مرکزی سنندج نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت
کد خبر: 3983291
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

پروژه تالار مرکزی سنندج نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تالار مرکزی سنندج با ۱۴ هزار متر مربع زیربنا بزرگترین پروژه فرهنگی ـ هنری غرب کشور بوده است، گفت: برای اتمام ساخت ابنیه این پروژه به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: عملیات ساخت پروژه تالار مرکزی سنندج از سال 1382 در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تالار مرکزی سنندج با 14 هزارمتر مربع زیر بنا بزرگترین پروژه فرهنگی - هنری غرب کشور بوده است، افزود: برای اتمام ساخت ابنیه این پروژه به 90 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است و برای تجهیزات ساختمان شامل آسانسور، موتورخانه و ... نیز 28 میلیارد تومان دیگر نیاز خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: بودجه این پروژه با همت استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال گذشته با 4 برابر افزایش نسبت به سال قبل به 37 میلیارد تومان رسید که این اعتبار 100 درصد تخصیص یافت.

وی از پیشرفت فیزیکی 68 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: این پروژه از زمان آغاز تا سال 96 با تخصیص 10 میلیارد تومان 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تخصیص اعتبار از سال 97 تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته است.

رستمی به بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی سنندج، کامیاران و دیواندره اشاره کرد و گفت: در این بازدید نمایندگان مجلس وعده جذب اعتباری مازاد بر اعتبار سال 99 را دادند که در حال پیگیری تخصیص هستند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در ۵ طبقه با ظرفیت تالار هزار و ۲۰۰ نفره و سالن چندمنظوره سینما، تئاتر و موسیقی ۱۳۰ نفره احداث خواهد شد، یادآور شد: پلاتوهای متعدد، کارگاه دکور،کارگاه لباس،کارگاه رنگ، نگارخانه، سایت اداری، پارکینگ، مهمانسرای vip و دسترسی آسان معلولان به کلیه بخش‌ها از جمله مشخصات این پروژه است.

انتهای پیام
captcha