امانتداری از ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی است
کد خبر: 3984056
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

امانتداری از ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی است

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بحث رعایت امانت و امانتداری از ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی بوده و در نظام اسلامی و بر اساس آموزه‌های دینی بر این موضوع بسیار تأکید شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان، امروز، 23 تیرماه در آیین تحلیف مترجمین رسمی استان کردستان اظهار کرد: مترجمی به نوعی کار کارشناسی محسوب می‌شود و قلم و ترجمه شما باید بر اساس صداقت و امانتداری باشد.

وی افزود: بحث رعایت امانت و امانتداری از ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی بوده و در نظام اسلامی و بر اساس آموزه‌های دینی مان بر این موضوع بسیار تأکید شده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با تأکید براینکه بر اساس آموزه های اسلامی یکی از مهم‌ترین شرایط کامل شدن دیانت انسان‌ها امانت‌داری آنهاست، بیان کرد: چنانکه یکی از صفات برجسته وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام که به حکم «و فی رسول الله اسوه حسنه» سرمشق تمامی مسلمانان باشد، صفت امانتداری و صداقت است.

وی خطاب به مترجمین رسمی منتخب استان کردستان اظهار کرد: صداقت و امانتداری را سرلوحه کار خود قرار دهید چرا که وظیفه شما تخصص کارشناسی محسوب می‌شود و در محاکم دادگستری قلم و ترجمه شما یاری‌رسان دستگاه قضایی در احقاق حق محسوب می‌شود.

در ادامه این مراسم علی رشیدی، معاون قضایی رئیس کل و معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کردستان یادآور شد: با اضافه شدن 5 نفر از مترجمین رسمی ، تعداد مترجمین رسمی در استان کردستان به 11 نفر رسید.

انتهای پیام
captcha