نسل جدید با تاریخ غنی کشور آشنا شود / توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3984457
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
آیت‌الله اعرافی بیان کرد:

نسل جدید با تاریخ غنی کشور آشنا شود / توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با تأکید بر اینکه نسل امروز باید با تاریخ غنی و افتخارآفرین کشور آشنا شود، گفت: این امر، وظیفه پیشگامان فکر و فرهنگ است تا اتصال نسلی میان فرزندان و تاریخ پرافتخار ایران رخ دهد و از گسست نسلی جلوگیری کنیم؛ زیرا تاریخ به نسل جوان هویت می‌دهد و جوانان را هم تاریخ‌ساز خواهد کرد.

نسل جدید با تاریخ غنی کشور آشنا شوند / توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، روز جمعه، 25 تیرماه، در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان، در دیدار با اعضای دفتر هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه نسل امروز باید با تاریخ غنی و افتخارآفرین کشور آشنا شود، گفت: این امر، وظیفه پیشگامان فکر و فرهنگ است تا اتصال نسلی بین فرزندانمان و تاریخ پرافتخار ایران رخ دهد و از گسست نسلی جلوگیری کنیم؛ چراکه تاریخ به نسل جوان هویت می‌دهد و جوانان ما را هم تاریخ‌ساز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک گوهر ناب بوده و باید از این انقلاب صیانت شود، اظهار کرد: نسل جدید باید با این انقلابِ با ارزش و جایگاه آن در دنیا آشنا شود که در این راستا، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت جدی دارد؛ چراکه جمع‌بندی چهل سال گذشته و نگاه به آینده است.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، شورای نگهبان را دارای جایگاه بزرگ و رفیعی در کشور دانست و گفت: شورای نگهبان باید از ارزش‌های انقلاب و مصالح مردم حفاظت کند که بخشی از آن در عرصه انتخابات بوده و بخشی هم در حوزه بررسی قوانین کشور است.

عضو فقهای شورای نگهبان، با تأکید بر اینکه باید نقش شورای نگهبان در صیانت از قانون اساسی و منافع مردم و اسلام تبیین شود، بیان کرد: معتقدم اگر توده مردم و نخبگان از نحوه صیانت از مصالح و منافع مردم و قانون اساسی مطلع شوند، شورای نگهبان را خواهند ستود.

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات، با تقدیر از مجریان و ناظران انتخابات، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در ترغیب و تشویق به شرکت در انتخابات دارند، که باید از نقش ویژه صداوسیما تقدیر کرد.

اعرافی، تصریح کرد: وظیفه همه این است که اعتماد مردم‌ را جلب کنیم، درست است که شورای نگهبان در معرض حرف‌ و حدیث‌ها است، اما نباید ما را از توضیح و اقناع مردم باز دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: ناظران انتخابات و شورای نگهبان باید بدون حب و بغض قانون و منطق انقلاب را اصل قرار داده و در برابر هجمه‌ها پرچم‌دار اصول مهم انقلاب باشند.

انتهای پیام
captcha