اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در دیواندره
کد خبر: 3986178
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در دیواندره

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان با اشاره به اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در شهرستان دیواندره گفت: کلاس‌های این طرح به همت کانون امام خمینی(ره) آغاز و با استقبال کودکان و نوجوانان عضو کانون‌های مساجد همراه است.

کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» یک طرح ملی است که همزمان با سراسر کشور در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی فضاهای بزرگ مانند مدارس و مساجد امکان خوبی برای مهارت‌آموزی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است، افزود: اجرای این طرح به پیوند بین خانه، مدرسه و مسجد منجر می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان بیان کرد: برنامه‌های کانون‌های مساجد در تابستان ۱۴۰۰ با هدف آموزش فعالیت‌های فرهنگی - هنری انجام می‌شود و نشاط و روحیه مسجدی را بین کودکان و نوجوانان تقویت می‌کند.

وی اظهار کرد: برای این طرح در درگاه بچه‌های مسجد سه شبستان با عناوین هنر، فرهنگ و نوآوری هر کدام چندین رواق طراحی شده است که دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی می‌توانند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

گلباغی ادامه داد: سال گذشته ۵۲ هزار نفر در ایام اوقات فراغت در درگاه بچه‌های مسجد برای گذراندن دوره‌های مختلف ثبت‌نام کرده بودند که امیدواریم با طرح مدرسه، مسجد، تابستان این رقم افزایش یابد.

وی با اشاره به میزبان دو کانون فرهنگی - هنری مساجد از طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» افزود: پایگاه‌های شماره یک و دو این شهرستان در روستای خودمات و مسجد امام شافعی دیواندره میزبان برگزاری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در شهرستان دیواندره هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی - هنری مساجد در استان کردستان فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha