همدلی و همکاری لازمه حفاظت از فرهنگ و تاریخ روستاهای هورامانات است
کد خبر: 3986182
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

همدلی و همکاری لازمه حفاظت از فرهنگ و تاریخ روستاهای هورامانات است

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با اشاره به اینکه ثبت جهانی اورامانات زمینه‌ساز حضور گردشگران خارجی به استان خواهد بود، گفت: دلسوزی، همدلی، همکاری و ارتباط نزدیک دهیاران لازمه حفاظت و صیانت از فرهنگ و تاریخ روستاهای هورامانات است.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی کردستان امروز، سوم مردادماه در نشستی که با حضور معاون گردشگری و مدیر پایگاە منظر فرهنگی تاریخی هورامان برگزار شد، اظهار کرد: دلسوزی، همدلی، همکاری و ارتباط نزدیک دهیاران لازمه حفاظت و صیانت از فرهنگ و تاریخ روستاهای هورامانات است.

وی افزود: سال‌ها تلاش و کوشش مسئولان و مردم روستاها و شهرهای هورامانات در صیانت و معرفی این گنجینه بی‌پایان با ثبت جهانی، برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان بیان کرد: احیای سنت‌ها و آیین‌های فراموش شدە، بافت با ارزش و شیوهای معیشتی و باغداری و حفظ محیط زیست و بسیاری موارد دیگر در منطقه هورامانات از اولویت‌های دهیاران و بخشداران باشد و در این راستا این اداره کل آماده هرگونه همکاری است.

وی افزود: گروه موجود با مدیریت پویا طالب‌نیا و همکاری مردم و مسئولان روستاهای هورامانات، بسیار دلسوز و توانمند هستند و حضور این گروه تاکنون منشا بسیاری از اتفاقات خوب در منطقه بوده است.

گویلیان با اشاره به حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در پسا کرونا در روستاها و شهرهای هورامان گفت: از تمامی مسئولان روستاها و شهرهای هورامان این انتظار را داریم که حتما ظرفیت ‌های پذیرش در زمینه تورها و گردشگران ورودی به این منطقه را به منظور جلوگیری از آسیب دیدن فرهنگ و تاریخ هورامان مد نظر قرار دهند در همین راستا از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی نیز انتظار می‌رود در این خصوص بیشتر همراهی کنند.

وی به ارتباط بیشتر دهیاران و سایر مسئولان هورامانات با مجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری و تلاش برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای منطقه هورامانات با همکاری سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی یکی از برنامه‌های این اداره کل بوده که در صورت ثبت جهانی به طور قطع زیرساخت‌ها به شیوه‌ای بسیار مطلوب‌تر توسعه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha