ورود گردشگر به چهارمحال‌وبختیاری ممنوع است
کد خبر: 3986255
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
معاون استاندار تأکید کرد:

ورود گردشگر به چهارمحال‌وبختیاری ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: باتوجه به قرار گرفتن استان در پیک پنجم کرونا ورود گردشگر به استان ممنوع است و هیچ خدماتی به مسافران و گردشگران ارائه نخواهد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز سوم مردادماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه این استان وارد پیک پنجم بیماری کرونا شده است، اظهار کرد: به‌دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان شاهد افزایش موارد سرپایی و بستری بیماران کرونایی در استان هستیم.

مردانی افزود: بیش‌ترین آمار ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی و مراسمات عروسی و عزا رخ می‌دهد، در مدیریت بیماری کرونا تنها وزارت بهداشت و درمان مسئولیت ندارد و تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز برای قطع چرخه شیوع این ویروس مسئول هستند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر، گفت: طبق آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا باید مراسمات محرم و صفر بر اساس پروتکل‌های سال گذشته برگزار شود و پیشنهادات جدید نیز در این ستاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مردانی با بیان اینکه طبق محدویت‌های هوشمند کرونا در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی تنها گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند، بیان کرد: بنا بر شرایط موجود، بازاریان همراهی و همکاری لازم را با بازرسان داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص کنترل مبادی ورودی شهرستان‌های استان، تأکید کرد: تنها اعمال جریمه نقدی برای خودروهای غیربومی کارساز نیست و پلیس‌راه باید خودروهای غیربومی را به مبدا عودت دهد و همچنین ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۱۰ شب الی سه صبح با جدیت اعمال شود.

وی افزود: فرماندران در صدور مجوز تردد با حساسیت بیش‌تری عمل کنند و صدور مجوز تردد بین شهرستانی و استانی با راستی‌آزمایی توسط کارشناس مربوطه انجام شود، اسامی کادر بهداشت و درمان و نیروهایی شیف شب به پلیس راهور اعلام شده است و فرمانداری‌ها از صدور مجوزهای غیرضروری برای تردد شبانه خودروها خودداری کنند.

مردانی در خصوص فعالیت تالارهای پذیرایی، توضیح داد: تا آغاز ماه محرم فعالیت تالارهای پذیرایی تا ساعت 22 و تنها با ۲۵ درصد ظرفیت مجاز است، نیروی انتظامی و اتاق اصناف بر این موضوع نظارت کنند، همچنین پذیرایی در تالارها ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان تأکید کرد: باتوجه به قرار گرفتن استان در پیک پنجم کرونا ورود گردشگران به استان ممنوع است و هیچ خدماتی به مسافران و گردشگران ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha