مراسم محرم در کردستان براساس اقتضائات استان برنامه‌ریزی شود
کد خبر: 3986532
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

مراسم محرم در کردستان براساس اقتضائات استان برنامه‌ریزی شود

مدیرکل تبلیغات استان کردستان با بیان اینکه برنامه‌های محرم در کردستان باید بر اساس اقتضائات و نوع نگاه مردم استان برنامه‌ریزی شود، افزود: فرهنگ کردستان به دلیل مبانی مذهبی که دارد متفاوت با سایر مناطق کشور است لذا باید شکل محتوایی و ترویج پیام‌های عاشورا در میادین شهرها و فضاسازی محیطی متناسب با فرهنگ استان باشد.

مراسم‌ محرم براساس نوع نگاه مردم برنامه‌ریزی شودبه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، در ستاد استانی محرم به منظور برنامه‌ریزی عملیات محرم که امروز، چهارم مردادماه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌ها نیازمند همکاری تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی و کارشناسان فرهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: فضاسازی محیطی، تبلیغ، تولید محتوا در فضای مجازی باید به نحو مطلوب پیش برود و مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری نشستی با حضور مؤسسات و هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی مرتبط با برنامه‌های فرهنگی دینی ایام محرم خبر داد و بیان کرد: این جلسه با حضور نماینده‌ای از سازمان تبلیغات اسلامی برای برنامه‌ریزی هر چه بهتر برنامه‌های ایام محرم در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های محرم در کردستان باید براساس اقتضائات و نوع نگاه مردم این استان برنامه‌ریزی شود، افزود: فرهنگ استان کردستان بر اساس مبانی مذهبی که دارد متفاوت با سایر مناطق کشور است لذا باید شکل محتوایی و ترویج پیام‌های عاشورا در میادین شهرها و فضاسازی محیطی متناسب با فرهنگ استان باشد. 

حاتمیان تأکید کرد: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، تکثر برنامه‌ها در ایام محرم نیز آسیب‌زا خواهد بود و باید برنامه‌ها به درستی برنامه‌ریزی شود.

یادآور می‌شود؛ در این نشست اعضای جلسه نظرات و برنامه‌های خود را در خصوص برنامه‌های ایام محرم اعلام کردند.

 

انتهای پیام
captcha