راه‌اندازی شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی در کردستان
کد خبر: 3988094
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

راه‌اندازی شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از راه‌اندازی شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی در کردستان خبرداد و گفت: این شورا به منظور هماهنگی و هم‌افزایی و پرهیز از موازکاری در برنامه‌های مذهبی تشکیل شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در آیین انتخاب دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی که دیروز، 11 مردادماه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برقراری ارتباط بین تشکل‌های دینی، داشتن وقت لازم برای پیگیری فعالیت‌ها و داشتن توانمندی مورد نظر از مؤلفه‌های انتخاب دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کردستان بود.

وی افزود: تشکل‌های دینی در مرکز با توجه به تکثر فعالیت‌ها برای ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری در برنامه‌ها، شورایی با عنوان شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت تشکیل داده است که براین اساس در استان کردستان نیز دبیری برای این شورا معرفی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: عدم هم‌افزایی تشکل‌های دینی موجب آسیب‌زا شدن فعالیت‌هایشان می‌شود بنابراین باید بین تشکل‌ها، هم‌افزایی و همگرایی وجود داشته باشد تا برنامه‌های منسجم و نظامند را برای اثرگذاری فعالیت‌های مورد نظر شاهد باشیم.

وی در پایان یادآور شد: قطعاً برای پیشبرد اهداف هیئتی و تشکلی نیازمند هم‌اندیشی و نشست‌های متعددی در زمنیه‌های مختلف با مجموعه تشکل‌ها داریم.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم اظهار کرد: برطرف کردن تداخل برنامه‌های هیئتی و مردمی از وظایف دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کردستان است که باید بتواند با هماهنگی برنامه‌ها و مردمی بودن فعالیت‌ها برای تحقق اهداف تلاش کند.

وی افزود: تصویب و مشخص کردن برنامه‌های مشترک مناسبتی در طول ایام سال، هم‌افزایی و هم‌اندیشی با سایر نهادها و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت برای فعالیت‌های مناسبتی و مذهبی از دیگر وظایف دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کردستان خواهد بود.

نورعلی خزاعی، دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کردستان اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف نیازمند همفکری همه اعضای جلسه و تشکل‌های دینی سازمان هستیم و نیاز است در این راستا تعامل و همدلی شکل بگیرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور مسئولان استانی و کشوری و مسئولان هیئت‌های شاخص در سنندج نورعلی خزاعی، به‌عنوان دبیر شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کردستان منصوب شد‌.

انتهای پیام
captcha