فاجعه کرونایی در کمین فارس / به سلامتی خود رحم کنیم
کد خبر: 3988261
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

فاجعه کرونایی در کمین فارس / به سلامتی خود رحم کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا در فارس، گفت: با توجه به مرگ روزانه تعداد بسیاری از مردم استان فارس بر اثر کروناویروس و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های آینده با فاجعه کرونایی در استان مواجه هستیم.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 12 مردادماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی کرونا استان فارس ضمن انتقاد از عدم توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: با توجه به مرگ روزانه تعداد بسیاری از مردم استان فارس بر اثر کروناویروس و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، در هفته‌های آینده با فاجعه کرونایی در استان مواجه هستیم.

وی از مردم خواست تا به سلامتی خود رحم کنند و افزود: بی‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها در برابر کروناویروس، یک تهدید جدی بوده و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر را به همراه دارد.

لطفی با ابراز نگرانی از وضعیت پیش‌رو نسبت به بیماری کووید۱۹ و ورود ویروس جهش یافته دلتای هندی در استان، از افزایش قابل توجه مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس(۱۶ ساعته) در سطح استان خبر داد و افزود: این روند نشانگر افزایش سرعت ابتلا به این بیماری و انتقال آن در بین افراد جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فوت ۷۸ نفر در فارس بر اثر کروناویروس در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و با هشدار به هم‌استانی‌ها در خصوص جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به تکمیل ۱۰۰درصدی ظرفیت بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان، تنها راه برون‌رفت از این وضعیت شدید بحرانی، همکاری و مشارکت کامل مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به این بیماری است.

لطفی یادآور شد: شدت سرایت‌پذیری، بیماری‌زایی و مرگ‌آفرینی ویروس جهش یافته دلتای هندی بسیار بالا است و باید نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی بیشتر احساس مسئولیت کرد.

وی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha