علم باید در خدمت تولید، توسعه و آبادانی کشور باشد
کد خبر: 3988780
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

علم باید در خدمت تولید، توسعه و آبادانی کشور باشد

امام جمعه سنندج با تأکید براینکه علم باید در خدمت تولید،توسعه و آبادانی باشد، گفت: برای دستیابی به چنین علمی به فرموده پیامبر مکرم اسلام(ص) باید هر نوع سختی را متحمل شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 15 مردادماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در روز گذشته اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور در سخنان خود بهبود معیشت مردم و توجه به تحقق عدالت اجتماعی را مورد تأکید قرار داد که این نشان از اهمیت و توجه دولت سیزدهم به وضعیت مردم است.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا؛ (آری) مسلّماً با (هر) سختی آسانی است»، بیان کرد: به امید خدا با سرکارآمدن دولت جدید و با توجه به چشم انداز و برنامه‌های دولت مردمی شاهد تحقق این آیه مقدس قرآن و رفع مشکلات جامعه و حرکت هرچه بیشتر کشور به سمت توسعه و آبادانی باشیم.

امام جمعه سنندج بومی‌گزینی و استفاده از نیروهای متخصص و توانمند در استان‌ها را از دیگر برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: با توجه به این برنامه‌ها امیدواریم شاهد رفع مشکلات جامعه به زودی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه قرآن کریم تمام زوایای زندگی انسان‌ها را مورد توجه قرار داد است، ادامه داد: توجه به دستورات قرآن کریم به‌عنوان بهترین و کامل‌ترین برنامه زندگی انسان‌ها، سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

ماموستا رستمی با اعلام اینکه قرآن کریم علم و علم‌آموزی را همواره مورد توجه قرار داده است و افزود: بنا به توصیه قرآن به دنبال یادگیری علم بروید حتی اگر در دورترین نقاط کره زمین باشد.

وی علمی را ارزشمند دانست که در اختیار جامعه بشری قرار گیرد، علمی که زمینه از بین بردن و کشتار مردم، نابودی جامعه بشری و زیست محیطی و غیره را به دنبال داشته باشد چه ارزشی می‌تواند داشته باشد.

امام جمعه سنندج با تأکید براینکه علم باید در خدمت تولید و توسعه و آبادانی باشد، گفت: برای دستیابی به چنین علمی به فرموده پیامبر مکرم اسلام(ص) باید هر نوع سختی را متحمل شد.

وی اظهار کرد: گلزار رسول خداوند تبارک و تعالی هرگز خاموشی ندارد و تا روز قیامت همیشه روشن خواهد بود و برای این کره خاکی و جهان بشریت رحمت و نعمت را به ارمغان دارد.

ماموستا رستمی یادآور شد: پیغمبر اسلام(ص) انسانی است که خداوند بر حضرتش احترام گذاشته و درب‌های بهشت با دستان مبارک حضرت گشوده و امت ایشان نخستین امتی است که وارد بهشت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha