نقش مؤثر اصحاب رسانه در توسعه و پیشرفت جامعه
کد خبر: 3989195
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
طی پیامی مطرح شد؛

نقش مؤثر اصحاب رسانه در توسعه و پیشرفت جامعه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پیامی به‌مناسبت روز خبرنگار، گفت: اصحاب رسانه علاوه بر هدایت افکار عمومی نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت جامعه نیز برعهده دارند.

به گزارش ایکنا کرمان، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به‌مناسبت 17 مردادماه روز خبرنگار پیامی صادر کرد؛

متن این پیام به شرح زیر است:

«دسترسی به اخبار و وقایع جامعه از حقوق بی چون و چرای آحاد مردم است که از طریق رسانه‌ها محقق می‌شود و در این زمینه رسالت خبرنگار در وهله اول توجه به سلامت جامعه، انتشار اخبار صحیح و امیدبخش است چراکه اصحاب رسانه علاوه بر هدایت افکار عمومی نقش مؤثری برای توسعه و پیشرفت جامعه نیز برعهده دارند.

امروزه و با گستردگی ارتباطات و بی پروایی اطلاعات در فضای مجازی، توجه به سواد رسانه‌ای و منبع موثق خبری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا حفظ اعتماد عمومی و امیدبخشی بخصوص در شرایطی که بیماری کرونا موجی از ناامیدی و محدودیت را ایجاد کرده است، قطعا در سلامت روحی و روانی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

شهادت «محمود صارمی» در 17 مردادماه سال 77 به عبارتی صلابتی بی پایان برای حرفه خبر و خبرنگاری را رقم زده است زیرا ایشان جسارت، صداقت و شجاعت را توشه همیشگی راه خبرنگاری کرده و به این حرفه بیش از پیش قداست بخشیده است.

یک خبرنگار در وهله اول ضمن حفظ جایگاه بلند این حرفه بایستی به سلاح امیدآفرینی، پویایی، مبارزه با تحریف، مسئول سازی، مطالبه‌گری حقوق جامعه، فساد ستیزی، رعایت اخلاق حرفه‌ای، روشنگری در مسیر حق و نگاه پیشگیرانه مسلح و در یک کلام؛ به معنای واقعی زبان گویا و چشم بیدار جامعه باشد.

نقش پر اهمیت خبرنگاران و اصحاب رسانه در پیشگیری و آگاه سازی بر هیچ کس پوشیده نیست، خبرنگار دردمند و دارای فهم و هوش و درک بالا می‌تواند در بزنگاه‌های مختلف با افکارسنجی جامعه در تغییر نگرش و رفتار مردم و مسئولین تاثیرگذار باشد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ضمن قدردانی و ارج نهادن به زحمات خالصانه و بی‌شائبه خبرنگاران و اصحاب رسانه، این روز مهم و فرخنده را به تلاشگران و دلسوزان این عرصه تبریک گفته و آمادگی خود را بیش از پیش جهت پرداختن به اخبار و فعالیت‌های پیشگیرانه در سطح جامعه اعلام می‌دارد چراکه بر این باوریم اطلاع رسانی همان پیشگیری و پیشگیری لازمه‌اش اطلاع رسانی است.»

انتهای پیام
captcha