تبلیغ دین اسلام در روستاها توسط مبلغان دینی در الویت قرار گیرد
کد خبر: 3989483
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

تبلیغ دین اسلام در روستاها توسط مبلغان دینی در الویت قرار گیرد

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان در همایش «مسئولان گروه‌های جهادی، تبلیغی» استان کرمان، تبلیغ دین مبین اسلام را بالاترین تکلیف روحانیون دانست.

به گزارش ایکنا از کرمان، همایش مسئولان  گروه‌های جهادی، تبلیغی استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان امروز 18 مرداد ماه در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حقانی در این همایش با بیان این که هیچ تکلیف و وظیفه‌ای برای روحانیان بالاتر از تبلیغ دین مبین اسلام نیست، بیان کرد: هیچ فضیلتی بالاتر از تبلیغ دین خدا نیست. بنابراین تلاش مبلغان دینی در بیان معارف دین خدا، قابل ستایش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه روحانیان تبلیغ دین را در روستاها الویت قرار دهند، تصریح کرد: امروز دشمنان، مردم را به دین گریزی سوق می‌دهند که در این راستا نقش مبلغان دینی بسیار حائز اهمیت است. لذا جامعه ما نیاز به کثرت، مداومت کار تبلیغ و رمز گشایی دارد تا قفل‌های اصلی باز شود.

وی با بیان این که مبلغان نخبه و دارای بیان و شیوه کارآمد بایستی شناسایی شوند، بیان کرد: تبلیغ زمانی اثر گذار خواهد بود که از سوی یک مبلغ قوی صورت بگیرد و خلأهای موجود در جامعه را شناسایی کند.

حجت‌الاسلام حقانی با اشاره به این که محتوا، اثرگذاری و در راه خدا بودن از ویژگی‌های یک منبر خوب است، افزود: تبلیغ دین و هدایت مردم وظیفه‌ای‌ است که خداوند بر دوش پیامبران خود قرار داده و امروز این وظیفه خطیر بر عهده علما و طلاب علوم دینی است و فضاهای مجازی باید تبدیل به معارف دین خدا باشد.

وی با بیان این که ایجاد گروه و کانال در فضای مجازی از سوی مبلغان باید با برنامه باشد، بیان کرد: ایجاد هیئت اندیشه‌ورز از اولویت‌های گروه‌های جهادی تبلیغی باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان تصریح کرد: تسهیل‌گری در حوزه تبلیغ روحانیان از وظایف سازمان تبلیغات است و این سازمان با تمام وجود از روحانیان مبلغ حمایت می‌کند.

وی در پایان با بیان این که مباحث مالی نباید مانع تبلیغ شود؛ گفت: کار تبلیغی منوط به مباحث مالی نیست.

انتهای پیام
captcha