ترویج رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری‌های حسینی مصداق امر به معروف است
کد خبر: 3989830
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

ترویج رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری‌های حسینی مصداق امر به معروف است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: ترویج فرهنگ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری امام حسین(ع) مصداق امر به معروف در جامعه است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، علی رئوفی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، شب گذشته، 18 مردادماه، در جلسه شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم، اظهار کرد: اقامه عزا برای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) مصداق بارز ترویج معروف در جامعه است. هم‌زمان با برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) ترویج فرهنگ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی عزاداران مصداق دیگر ترویج معروف در جامعه است.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان باید به مسئولان هیئت‌های عزاداری تأکید کند که عزاداران از ماسک استفاده کنند تا در شرایط بحرانی شیوع کرونا بهانه‌ای دست معاندان و مغرضین برای زیر سؤال بردن عزاداری‌ها داده نشود. حفظ نهضت حسینی مرهون تلاش‌های تبلیغاتی حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با بیان اینکه رسانه‌ها در تحقق اهداف مهم فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نقش به سزایی دارند‌، تصریح کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بهره گرفته شود.

رئوفی عنوان کرد: مخالفان امر به معروف و نهی از منکر از بزرگ‌ترین ابزارهای رسانه‌ای برخوردار هستند و باید با سلاح رسانه با آن‌ها مقابله به مثل کرد. گسترش فرهنگ حجاب نیازمند کار و تلاش جهادی است و این معروف مهم با هجمه‌های سنگینی از سوی دشمنان برای تضعیف آن  روبروست‌. از این رو نقدپذیری و عدم رویکرد تقابلی با آن بستر رشد و ترقی جامعه را مهیا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: فضای مجازی با توجه به حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان، ظرفیت بی‌بدیلی است که می‌توان به خوبی از آن برای ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بهره برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در پایان یادآور شد: دشمنان بر روی فضای مجازی سرمایه‌گذاری عظیمی برای رسیدن به اهداف خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند و از این فضا نباید غفلت کرد.

انتهای پیام
captcha