بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن در بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 3989978
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
همزمان با ماه محرم؛

بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن در بیجار برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار از برگزاری بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن همزمان با ماه محرم در روستا‌های بیجار خبر داد و گفت: این محافل در راستای اشاعه معارف قرآنی بین عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: 234 هیئت مذهبی در شهرستان بیجار فعالیت‌های دینی و مذهبی این شهرستان را به انجام می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی نقش تعیین کننده‌ای در انتقال معارف اسلامی دارند، افزود: به همین دلیل هیئات مذهبی مهم‌ترین سرمایه فرهنگی جامعه هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار بیان کرد: محافل انس با قرآن کریم در سطح مساجد شهر و روستاهای بیجار برگزار می‌شود که در این محافل نورانی بسیاری از مردم حضور دارند و قاریان به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

وی ادامه داد: محرم و صفر همانند ماه رمضان فرصتی طلایی برای محبان اهل‌بیت (ع) است تا با عنایت به ولی خدا سیدالشهدا(ع) در مسیر سیر و سلوک حرکت کنند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا به اهمیت و نقش قرآن در زندگی افراد اشاره کرد و یادآور شد: قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) تنها اختصاص به گروه و فرقه خاصی نداشته و برای همه مردم جهان نازل‌شده است، بنابراین توسعه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی باید در دستور کار قرارگرفته و در این زمینه از ظرفیت‌های فضای مجازی نیز به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام
captcha