ارتقای سواد رسانه‌ای یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها است
کد خبر: 3990173
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳

ارتقای سواد رسانه‌ای یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ارتقای سواد رسانه‌ای را یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها در کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی و جرائم و نیز ارتقای رشد و بالندگی کشور نقش اساسی بر عهده دارند.

به گزارش ایکنا از کرمان، سید‌مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: قلم موضوع ارزشمندی است که خداوند نیز در قرآن کریم به آن قسم یاد کرده است و از این رو می‌توان قلم، نوشتن و گفتن را از مولفه‌ها  و شاخص‌های نخبگان و افراد دغدغه‌مند دانست.

وی اصحاب رسانه و مطالبه‌گران حقوق عمومی را افرادی خاص و نخبه دانست که بر مبنای فهم و درک بالای خود برای توسعه آگاهی‌های جامعه و ارائه خدمات بهتر به مردم تلاش می‌کنند. و گفت: یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها، ارتقای سواد رسانه‌ای در خصوص ابزارها و فضای جدید است و باید با تمرکز ویژه‌ای بر روی این مسائل کار شود.

قویدل افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیش از 40 برنامه محوری و بر اساس حرکت‌های برنامه محور خود، ارتباط و همکاری تنگاتنگی با رسانه‌ها دارد و در این راستا به موضوع آگاهی بخشی و ارتقای آگاهی‌های عمومی بر مبنای افکارسنجی عمومی توجه ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به این مطلب که رسانه‌ها در کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی و جرائم و نیز ارتقای رشد و بالندگی کشور نقش اساسی بر عهده دارند، افزود: یکی از مهمترین ابعاد کار در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در حوزه آگاهی رسانی است و در صورت حرکت هدفمند در حوزه اطلاع‌رسانی، در آینده بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: در عصر امروز که از آن به عنوان عصر انفجار اطلاعات و فناوری‌های جدید یاد می‌شود، بهره‌گیری از ابزارهای نوین ممکن است منجر به آسیب‌هایی برای جامعه شده و تهاجمات فرهنگی برای جامعه و خانواده‌ها به دنبال داشته باشد. که در این زمینه، رسانه‌ها به خوبی می‌توانند برای آگاهی بخشی به جامعه اقدام نمایند.

قویدل بر همکاری و همگرایی به منظور توسعه اقدامات در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و نیز تولید محتواهای اثرگذار و فاخر به منظور پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و ادامه داد: افکار‌سنجی عمومی مقدمه آگاه‌سازی است و آگاه‌سازی نیز جزء ذات برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: با اطلاع‌رسانی به موقع و نهادینه‌سازی موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، گام‌های موثری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و به تبع آن کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha