هدایت جوانان به مجالس حسینی مصداق امر به معروف است
کد خبر: 3990254
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

هدایت جوانان به مجالس حسینی مصداق امر به معروف است

کارشناس مذهبی هدایت جوانان به مجالس حسینی را مصداق امر به معروف دانست و گفت: شیطان به دنبال بر هم زدن پیوندهای مقدس میان مؤمنان بوده و مجالس امام حسین(ع) استحکام‌بخش پیوندها و یکدلی میان مؤمنان است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر شهیدی، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه، شب گذشته 20 مردادماه، در مراسم سوگواری دهه اول محرم، در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام استان، اظهار کرد: بدون نگاه عاشورایی و انقلابی هیچ کاری به نتیجه نمی‌رسد. امروز اگر امید داشته باشیم مدیری خدمتی به مردم کند، بدون روحیه عاشورایی و انقلابی نمی‌تواند و بعد از چند صباحی گرفتار میز و مقام می‌شود و مردم را فراموش می‌کند.

وی افزود: اگر مسئولی روحیه عاشورایی داشته باشد امید اینکه بتواند بار مسئولیت خود را به سرمنزل مقصود برساند، بسیار زیاد است. البته شیطان همواره با ترفندهای جدید وارد میدان می‌شود. رسول گرامی اسلام(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند که همان اندازه که تو به راه‌های هدایت آگاهی داری، شیطان به راه‌های گمراهی آگاهی دارد. شیطان هرکسی را به طریقی زمین‌گیر می‌کند و حتی بندگان عاشورایی و انقلابی نیز باید همواره مواظب وسوسه‌های شیطان باشند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: خداوند در آیه 53 سوره اسراء می‌فرماید: «إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ؛ شیطان (به‌وسیله سخنان ناموزون)، میان آن‌ها فتنه و فساد می‌کند». یکی از راه‌هایی که شیطان از آن وارد می‌شود، برهم زدن پیوندهای مقدس میان مؤمنان است. یکی از پیوندهای مقدس ازدواج است و گاهی می‌بینیم در اندکی زمانی به یک‌باره زن و شوهر از هم متنفر می‌شوند و این تفرقه‌افکنی و فاصله گرفتن دل‌ها کار شیطان است.

شهیدی ادامه داد: شیطان می‌خواهد پیوند مقدس بین زن و شوهر، والدین و فرزندان، محبان اهل بیت(ع) و پیوند بین مردم و امام و ولی زمان را از هم گسیخته کند. وقتی این پیوندهای مقدس زایل شد، انسان تنها می‌شود و انسان در تنهایی سریع‌تر شکار شیطان می‌شود.

وی عنوان کرد: افرادی که عاشورایی و انقلابی هستند نسبت به خواهر و برادر مؤمن خود کینه‌ای در دل ندارند و وقتی از مجلس امام حسین(ع) بیرون می‌آیند دل‌هایشان بیش از پیش با هم یکی می‌شود. باید تجمع در مجالس امام حسین(ع) را غنیمت شماریم. اگر خداوند متعال در این مجالس به یک نفر نظر کند، همه کسانی که در آن مجلس حضور دارند مورد رحمت واسعه الهی قرار می‌گیرند. برگزاری مجالس حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز ضرورت جامعه بوده و این از تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است.

این مدرس حوزه بیان کرد: باید استفاده از فضای مجازی را تنها به ضرورت محدود کنیم چراکه به‌جز ضررهایی که به جسم و جان ما می‌زند، روحمان را نیز تسخیر و گسسته شدن پیوندهای مقدس را نیز تسهیل می‌کند. دلسردی بین مؤمنین همان از هم گسیختگی است که باید از آن ترسید. جامعه ما نیاز به همدلی دارد و باید در دوران غیبت امام زمان(عج) نیروسازی کنیم. در این دورانی که گرسنگی، کسادی، گرانی و مرگ‌های ناگهانی حکم‌فرما شده، باید قلب‌هایمان به هم نزدیک‌تر باشد.

شهیدی در پایان یادآور شد: اکنون که در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم باید دست به دست هم دهیم و با زبان عقلانیت، جوانان را از شیطان جدا کرده و به سمت مجالس امام حسین(ع) هدایت کنیم، چراکه این امر مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام
captcha