محبان امام حسین(ع) نسبت به هم‌نوع خود بی‌تفاوت نیستند
کد خبر: 3990413
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

محبان امام حسین(ع) نسبت به هم‌نوع خود بی‌تفاوت نیستند

کارشناس مذهبی با بیان اینکه محبان امام حسین(ع) نسبت به هم‌نوع خود بی‌تفاوت نیستند، گفت: در این روزهای بحرانی کرونا، گروه‌های جهادی باید دوباره دست به کار شده و خدمت‌رسانی خود را همچون روزهای اول آغاز کنند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر شهیدی، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه، شب گذشته 21 مردادماه، در مراسم سوگواری دهه اول محرم، در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام استان، اظهار کرد: حضور در مجلس امام حسین(ع) برای این است که از آغوش پر از محبت سیدالشهدا(ع) بی‌بهره نمانیم و اهل «لا اله الی الله» شویم. به این معنی که آنچه را که غیر از چشم ظاهر می‌بیند، ببینیم.

وی افزود: وقتی وجود انسان خدایی شود همه وجودش سرشار از خدا و ولی خدا می‌شود. یکی از افرادی که وجودش خدایی و اهل لا اله الی الله بود، حاج قاسم سلیمانی بود که طینتش برگرفته از نور سیدالشهدا(ع) بود. از جابر جعفی که از اصحاب امام باقر(ع) بودند نقد شده که در برابر امام(ع) به حضرت عرض كردم: گاهى بدون اينكه مصيبتى به من رسد يا ناراحتی بـه سـرم ريزد، اندوهگین می‌شوم تا آنجا كه خانواده و دوستانم اثرش را در رخسارم مشاهده كنند، حضرت فرمودند: آرى اى جابر خدای عـزوجل مؤمنين را از طينت بهشتى آفريد و از نسيم روح خويش در آن‌ها جارى ساخت. از اين رو است كه مؤمن است، (زيرا طينت به‌منزله پدر و نسيم به‌جای مادر است) پس هرگاه به يكى از آن ارواح در شهرى اندوهى رسد، آن روح ديگر اندوهگین شود، زيرا از جنس اوست.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: همه مؤمنین سیدالشهدا(ع) از یک ریشه و پدر و مادر هستند. ائمه اطهار(ع) خود را این‌گونه معرفی می‌کنند: «لَیْسَ مِنْ مُؤْمِنٍ یَمْرَضُ إِلَّا مَرِضْنَا بِمَرَضِهِ وَ لَا یَحْزُنُ إِلَّا حَزِنَّا بِحُزْنِهِ؛ هیچ مؤمنی نیست که مریض شود مگر آنکه به خاطر مریضی‌اش ما هم مریض می‌شویم و یا آنکه محزون شود مگر آنکه به خاطر ناراحتی‌اش ما نیز محزون می‌گردیم».

شهیدی بیان کرد: نمی‌شود کسی مدعی باشد امام حسینی(ع) است اما نسبت به هم‌نوع خود بی‌تفاوت باشد. مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند که باید مقابله با این ویروس خبیث و منحوس جدی رفته شود. در این روزها که وضعیت بحرانی است، گروه‌های جهادی باید دوباره دست به کار شده و خدمت‌رسانی خود را همچون روزهای اول آغاز کنند. گاهی انسان آن‌قدر از خانه اهل بیت(ع) دوری می‌کند که تبدیل به لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ می‌شود.

انتهای پیام
captcha