نقض پروتکل‎‌های بهداشتی در مراسم عزاداری را گزارش دهید
کد خبر: 3990485
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
معاون دادگستری خراسان‌جنوبی:

نقض پروتکل‎‌های بهداشتی در مراسم عزاداری را گزارش دهید

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نباید به هر شیوه‌ای در مجالس امام حسین(ع) شرکت کرد، گفت: اگر جایی دیدیم این پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود، لازم است از طریق سامانه سجام و یا از طریق دادستانی‌ها اطلاع‌رسانی شود.

منکرهای عزاداری را به سامانه سجام اطلاع دهیدحجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون دادگستری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اکنون و در شرایط فعلی نیازمند رعایت پروتکل‌های دقیق بهداشتی در مراسم هستیم و این امر بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود.

وحدانی‌نیا ادامه داد: بر طبق آموزه‌های اسلام، اگر فردی با علم نسبت به بیمار بودنش در محافل و مجالس عمومی شرکت کند، این اقدام او می‌تواند حکم قتل، تهدید به قتل و یا شروع به قتل  تلقی شود.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد کرونا یک حکم حکومتی است، افزود: گاهی مردم به‌دلیل نادیده گرفتن و یا خستگی این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، اما اکنون بیش از همیشه نیازمند رعایت هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: اگر فرد یا افرادی در این شرایط پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نکند، باید با او برخورد شود، چراکه اقدام او تهدیدی علیه سلامت عمومی جامعه است.

وحدانی‌نیا اظهار کرد: گاهی احساسات فراتر از عزاداری برای امام حسین(ع) پیش می‌رود، اما نباید مجالس را به هر شیوه برگزار کرد. مجالس عزاداری و هیئت‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید الگویی برای دیگران باشد.

وی گفت: عدم رعایت مقررات بهداشتی باتوجه به اینکه نتیجه‌ای نامساعد در پی دارد، یک منکر اجتماعی محسوب می‌شود و لازم است امر به معروف صورت گیرد، چراکه هدف قیام امام حسین(ع) نیز دوری از منکرها بود.

وحدانی‌نیا اظهار کرد: باید معیارهای امر به معروف و نهی از منکر را در زندگی خود پررنگ کنیم و از همین نقطه آغاز کنیم؛ نباید به هر شیوه و روشی در مجلس امام حسین(ع) شرکت کنیم.

وی بیان کرد: هم باید خود رعایت کرده و هم دیگران را به رعایت پروتکل‌ها تشویق کنیم و اگر جایی دیدیم این پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود، لازم است از طریق سامانه سجام و یا از طریق دادستانی‌ها اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام
captcha