انتصاب دریادار ایرانی دریچه‌ای روشن برای اهل سنت است
کد خبر: 3991932
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

انتصاب دریادار ایرانی دریچه‌ای روشن برای اهل سنت است

امام‌جمعه سنندج گفت: انتصاب دریادار «شهرام ایرانی» از سوی رهبری به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دریچه‌ای روشن برای به‌کارگیری اهل سنت به ویژه کردستانی‌ها در مسئولیت‌های مهم است.

ارسالی/ انتصاب دریادار ایرانی، دریچه‌ای روشن برای اهل سنت

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه امروز، 29 مردادماه در مسجد جامع سنندج انتصاب دریادار شهرام ایرانی را مایه خوشحالی اهل سنت به ویژه مردم کردستان و سنندج دانست و اظهار کرد: انتصاب دریادارشهرام ایرانی، توسط رهبری به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دریچه‌ای روشن برای به کارگیری اهل سنت به ویژه کردستانی‌ها در مسئولیت‌های مهم است.

وی با اشاره به اینکه این انتصاب ارزشمند از جانب رهبری، الگویی بسیار شایسته برای دیگر مسئولان در دولت و دستگاه‌های مختلف است، افزود: در این راستا رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان در دستگاه‌ها، باید از رهبر معظم انقلاب تبعیت کرده و از نخبگان و افراد توانمند در میان کُردها و اهل سنت، برای مدیریت‌های کلان کشور بهره گیرند.

امام‌جمعه سنندج به ایام سوگواری واقعه جانسوز عاشورا و ماه محرم اشاره و بیان کرد: شهادت، امام‌حسین(ع) نماد ایثار و استقامت و یاران آن حضرت در صحرای کربلا، درس آزادگی و شجاعت را به مسلمانان داد تا در برابر ظلم و ستم دشمنان بایستند و ذلت و خواری را هیچگاه نپذیرند.

وی به وقایع تاریخی روی داده در روز عاشورا اشاره و اظهار کرد: عاشورا همان روزی است که فرعون در رود نیل از بین رفت و حضرت موسی(ع) و قوم بنی‌اسرائیل از ظلم و ستم نجات یافتند.

ماموستا رستمی آغاز سال قمری با ماه محرم را نشان از والا بودن این ماه نزد خداوند دانست و ادامه داد: براساس فرموده پیامبر مکرم(ص) هر مسلمانی که در ماه محرم توبه کند، حتما توبه‌اش پذیرفته می‌شود، ضمن اینکه با انفاق و کمک به فقرا در روز عاشورا، خداوند رزق و روزی به اندازه یکسال را نصیب انسان مسلمان می‌کند.

وی با اشاره به وقایع اخیر افغانستان و روی کار آمدن مجدد طالبان افزود: روی کار آمدن مجدد طالبان بار دیگر شکست سیاست‌های آمریکا و هم پیمانانش در دخالت نظامی در امور سایر کشورها را نشان داد.

امام‌جمعه سنندج سیاست همیشگی آمریکا و دشمنان را نفوذ در جامعه اسلامی دانست و یادآورشد: امیدواریم مردم و قومیت‌های مختلف در افغانستان با تشکیل دولتی متحد، راه صلح و دوستی را در پیش بگیرند و ترور و برادرکشی برای همیشه پایان یابد.

انتهای پیام
captcha