مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اهانت به مقدسات اهل‌ سنت را محکوم کرد
کد خبر: 3992262
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اهانت به مقدسات اهل‌ سنت را محکوم کرد

مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با صدور پیامی ضمن محکوم کردن اهانت به مقدسات اهل‌ سنت توسط هر گروه و شخصی آورده است: حرکت موهن و زشت یکی از هیئت‌های عزاداری تهران بازی در زمین دشمنان وحدت و امنیت کشور و در راستای اقدامات شیعیان انگلیسی و سنیان آمریکایی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با صدور بیانیه‌ای اهانت به مقدسات اهل‌ سنت را محکوم کرد. متن این بیانیه در ادامه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال الباقر (علیه السلام)

یا معشر المؤمنین تألَّفوا و تعاطَفوا. امام محمدباقر (علیه السلام) فرمود: هان ای گروه مؤمنان، مأنوس و متحد باشید و به هم مهربانی کنید. (الکافی، جلد ۲، ص ۳۴۵)

وحدت و یکپارچگی جامعه اهل سنت و اهل تشیع نقش بی‌بدیل و مهمی در خنثی نمودن دسیسه‌ها و برنامه‌های دشمن دارد که در عرصه‌های مختلف خصوصاً در سال‌های اخیر شاهد و ناظر آن بوده‌ایم؛ لذا هر چند از گاهی سعی در بر هم زدن این وحدت و یکپارچگی را دارند، حرکت موهن و زشت یکی از هیئت‌های عزاداری تهران نیز بازی در زمین دشمنان وحدت و امنیت کشور و در راستای اقدامات شیعیان انگلیسی و سنیان آمریکایی است.

رهبری فرزانه و حکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «ادام الله ظله علی رؤوس المسلمین» در مخالفت با توهین به مقدسات همه مذاهب اسلامی فرمودند: «تشدید اختلافات در دنیای اسلام، ممنوع است. ما با رفتارهایی که بعضی از گروه‌های شیعه انجام می‌دهند که موجب اختلاف می‌شود، مخالفیم. ما صریحاً گفته‌ایم که با اهانت به مقدسات اهل سنت مخالفیم. یک عده‌ای از این‌طرف، یک عده‌ای از آن‌طرف، بر آتش دشمنی‌ها می‌افزایند و آنها را تشدید می‌کنند».

مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اهانت به مقدسات اهل‌ سنت توسط هر گروه و شخصی را به هر بهانه‌ای به شدت محکوم نموده و آن را اقدام علیه امنیت ملی و بر خلاف نظر صریح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبری معظم مدظله‌العالی می‌داند و از مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی می‌خواهد هرچه سریع‌تر با این اقدام موهن برخورد نمایند».

انتهای پیام
captcha