ثبت ۱۹ موقوفه حسینی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3992415
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۱

ثبت ۱۹ موقوفه حسینی در چهارمحال‌وبختیاری

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه هدف از موقوفات حسینی تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا است، گفت: در سال‌های گذشته از محل نیات موقوفات مرتبط در استان توانستیم در موکب‌های راهپیمایی اربعین به زوار امام حسین(ع) خدمت‌رسانی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مهرابی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه ۱۹ موقوفه در استان با نیت امام حسین(ع) و عزاداری محرم محرم و صفر وقف شده است، اظهار کرد: هر ساله در ماه محرم و صفر عواید این موقوفات متناسب با نیات واقفان صرف برنامه‌ها و محافل عزای حسینی در ماه محرم و صفر می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان فارسان ۲ موقوفه، بروجن ۲ موقوفه و شهرکرد ۱۵ موقوفه با نیت عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) وجود دارد.

مهرابی افزود: در شهرستان فارسان موقوفات نیکخواه گوشه و بخشی از موقوفه حاج جواد فارسانی، در شهرستان بروجن موقوفات محمدحسین سفیددشتی و بخشی از موقوفه حاج سلیمان و در شهرستان شهرکرد موقوفات حاج عباسعلی، حاج عباس نجار، زبیدآباد بن، اسرائیل علیا، اورقولی، باغ مارکده، عباسقلی زانیانی، سردار بختیاری، محمدابراهیم سامانی و بخشی از موقوفات هوشنگ حیدری، شاه سلطان حسین صفوی(تعزیه)، حاج کمال فرزانه، حاج عبدالحسین تاجر، عباسقلی زانیانی و حاج محمد اسماعیل (تعزیه) با نیت عزاداری محرم فعال هستند.

وی در ادامه وقف را یک حرکت عظیم فرهنگی برشمرد و بیان کرد: در استان موقوفاتی با نیت عزاداری حسینی، تعزیه‌خوانی سید الشهدا(ع) و طبخ اطعام، مراسمات روضه‌خوانی و غیره وجود دارد که در حقیقت پشتوانه اقتصادی برگزاری مراسمات و برنامه‌های مربوط به عزاداری سید الشهدا(ع) است.

مهرابی با اشاره به اینکه هدف از موقوفات حسینی تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا است، گفت: در سال‌های گذشته از محل نیات موقوفات مرتبط در استان توانستیم در موکب‌های راهپیمایی اربعین به زوار امام حسین(ع) خدمت‌رسانی کنیم.

وی بیان کرد: طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه شاخص استان طی ماه محرم برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و اجرای نیات واقفان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف با اشاره به هدف برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» افزود: سازمان اوقاف با اجرای این طرح به دنبال تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه برای اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر و اجرای نیات واقفان است.

انتهای پیام
captcha