ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3992491
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری یازدهمین جشنواره رضوی خبر داد و اظهار کرد: امسال ششمین سال است که جشنواره رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در همدان برگزار می‌شود / روش‌های امانت‌گیری کتاب در همدانعاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در حال حاضر یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به همت این نهاد و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امسال ششمین سال است که جشنواره رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌شود، افزود: از زمان برگزاری مسابقه مردم همدان استقبال فراوانی از جشنواره داشته‌اند به طوری که در سال گذشته با توجه به بیماری کرونا بیش از 42 هزار نفر به صورت مجازی در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی و سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره رضوی می‌توانند آثار خود را تا تاریخ یکم آبان‌ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال و همچنین برای دریافت فایل منابع به‌صورت حضوری به کتابخانه‌های سراسر کشور یا مجازی به آدرس www.samakpl.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: امسال در کنار رشته‌های نقاشی، مسابقه چهارگزینه‌ای و داستانک‌نویسی، پویش کتاب‌خوان، رشته‌های شعر سرایی، پویش «برای امام زمانم» قصه‌گویی و همچنین دو بخش شامل حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و مروجان فرهنگ رضوی اضافه شده است.

زارعی به تشریح دیگر برنامه‌های فرهنگی این نهاد پرداخت و اظهار کرد: با وجود بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها نشست‌های کتاب‌خوان با موضوعات مختلف مناسبتی و غیر مناسبتی در این نهاد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون نشست‌های مجازی کتاب‌خوان به‌مناسبت عید ولایت و روز عفاف و حجاب، مسابقات کتاب‌خوانی در ایام انتخابات، نشست تخصصی کودک و نوجوان در روز ادبیات کودک و نوجوان و جشنواره خوش‌خوراک برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه به بیان روش‌های مختلف امانت گیری کتب در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: متقاضیان می‌توانند با استفاده از طرح کتاب‌رسان سفارش خود را دریافت کنند که به چند روش است یکی از آن ارسال پیامک به شماره 100045040 به همراه نام کتاب و کد ملی متقاضی است.

وی ادامه داد: سامانه درخواست کتاب هم در سایت اداره کل کتابخانه‌ها فعال است، ضمن اینکه امکان استفاده از سایت نورمگز (https://www.noormags.ir) که پایگاه اطلاعاتی حاوی مقالات فارسی و انگلیسی است برای افرادی که عضو کتابخانه هستند فعال است که متقاضیان با مراجعه به سایت اداره کل پیوند مجلات تخصصی نور متصل می‌شوند.

زارعی اضافه کرد: همچنین از طریق پایگاه مگاپیپر (https://megapaper.ir/) دسترسی به 125 میلیون مقاله فارسی و لاتین به‌صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که برای هر شهرستانی یک ایمیل جداگانه تعریف شده و افراد از طریق کلیک بر پوستری که تحت عنوان خدمات میز مرجع مجازی است درخواست خود را ارسال می‌کنند.

وی اظهار کرد: در خصوص عضویت هم سایتی در نهاد کتابخانه‌های کشور تحت عنوان http://www.samanpl.ir طراحی شده که همه امکانات از جمله سرچ منابع مطالعاتی هم در آن وجود دارد.

انتهای پیام
captcha