عزاداری‌ها توأم با معرفت‌افزایی باشد
کد خبر: 3992719
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
آیت‌الله خاتمی:

عزاداری‌ها توأم با معرفت‌افزایی باشد

امام‌جمعه زنجان بر لزوم تبیین فلسفه قیام عاشورا در جامعه تأکید کرد و افزود: عزاداری‌ها باید توأم با معرفت باشد و همه مردم شاخص‌های این قیام در ابعاد فردی و اجتماعی را بشناسند و آن را با زندگی امروز خود تطبیق دهند.

عزاداری‌ها توأم با معرفت‌افزایی باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شب گذشته، 1 شهریورماه در جلسه تجلیل از هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: واقعه عاشورا مسئله‌ای فراتاریخی بوده و مصلحت خداوند این است که برای همیشه این واقعه ماندگار باشد؛ چراکه درس‌های مهمی برای بشریت دارد.

وی با اشاره به اینکه تربیت والدین و نیز ابیات و سخنان مادحان در نهادینه‌شدن فرهنگ عاشورا در دل‌ها نقش مهمی ایفا کردند، ابراز کرد: خداوند دل ما را محل محبت امام حسین(ع) قرار داده است و باید این محبت قلبی را در عمل و رفتار نیز نشان دهیم.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پیش از ماه محرم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کردند، ادامه داد: از هیئت‌های مذهبی که به طور دقیق بهداشت فردی و اجتماعی عزاداری‌ها را رعایت کردند تقدیر می‌کنم. اقدامات نیروی انتظامی برای فراهم کردن بستر عزاداری در دهه نخست محرم نیز قابل ستایش است.

خاتمی با بیان اینکه ماه محرم سال گذشته و امسال متفاوت از جاهای دیگر بود، بیان کرد: این استان با نام پایتخت شور و شعور حسینی به عنوان الگو در کشور در خصوص عزاداری‌ها مطرح شده و حرکت‌های خوبی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه قدر نعمت‌هایی را که داشتیم ندانستیم، گفت: وقتی نعمت از دست می‌رود، درمی‌یابیم چه فرصت‌هایی مهم و طلایی را از دست دادیم و قبل از کرونا عزاداری‌های ما چطور بود و امروز این عزاداری‌ها باید با نهایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی برگزار شود.

خاتمی بر لزوم تبیین فلسفه قیام عاشورا در جامعه تأکید کرد و افزود: عزاداری‌ها باید توام با معرفت باشد و همه مردم شاخص‌های این قیام در ابعاد فردی و اجتماعی را بشناسند و آن را با زندگی امروز خود تطبیق دهند.

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در هفته دولت قرار داریم، تصریح کرد: باید اقدامات و دستاوردهای نظام و دولت به خوبی بیان شود و مردم در جریان خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود، قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در مدیریت برنامه‌های عزاداری محرم عملکرد خوب و قابل تقدیر داشت، اظهار کرد: نیروهای امنیتی در برقراری امنیت عزاداری‌ها عملکرد خوبی داشتند و خدمات این مجموعه قابل تقدیر است.

حقیقی با بیان اینکه یوم‌العباس زنجانی‌ها طی دو سال است که به خوبی مدیریت می‌شود، تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی در این روز تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با شور و شعور برای امام حسین(ع) و یارانش باوفایش عزاداری کردند. اگر مراسم یوم‌العباس برگزار می‌شد ۶۰۰ هزار نفر درگیر کرونا می‌شدند ولی با مدیریت خوب هیئت‌های مذهبی جلوی فاجعه بزرگی گرفته شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه افرادی ذهن جامعه را به کرونا خراب می‌کنند، گفت: ارائه آمار غلط در مورد مرگ و میر کرونا در استان خوب نیست و رسانه‌ها باید امید آفرینی را در جامعه تقویت کنند. میزان فوتی‌های کرونا در استان زنجان ۱.۴ درصد است و هئیت‌های مذهبی همکاری کردند تا مرگ و میرها کاهش پیدا کند.

حقیقی برخورد احساسی با کرونا را نادرست خواند و افزود: برای مقابله با کرونا باید با جدیت وارد عرصه شد. واکسیناسیون قطع زنجیره کرونا نیست و در استان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقویت شود.

انتهای پیام
captcha