ایجاد ۶۷۷ فرصت شغلی جدید برای مددجویان همدانی
کد خبر: 3992930
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

ایجاد ۶۷۷ فرصت شغلی جدید برای مددجویان همدانی

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از ایجاد ۶۷۷ مورد فرصت شغلی برای مددجویان استان خبر داد.

ایجاد 677 فرصت شغلی جدید برای مددجویان همدانیمحمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بابیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های این نهاد است، اظهار کرد: این نهاد در 4 ماهه نخست سال نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در این مدت 28 میلیارد و 588 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت‌شده که 1 میلیارد و 923 میلیون تومان از منابع امدادی و 26 میلیارد و 665 میلیون تومان از منابع بانکی بوده است.

شیخی‌زاده تصریح کرد: از 677 مورد وام پرداختی،51 درصد در روستا و 49 درصد در شهر ایجاد اشتغال شده و 71 درصد وام‌ها به بانوان تحت حمایت پرداخت‌شده که در زمینه‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی اجراشده و بیشترین فرصت شغلی ایجادشده در زمینه خدمات بوده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولیدمحور در جهت خودکفا کردن خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا در 4 ماهه نخست با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان، 244 نفر از خانواده‌های تحت حمایت به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

شیخی‌زاده در پایان یادآور شد: در 4 ماهه نخست به‌منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال 7899 مورد نظارت انجام‌گرفته است.

انتهای پیام
captcha