بازگشت بیش از ۴۰۰ هکتار اراضی دولتی به بیت‌المال طی سال جاری
کد خبر: 3994442
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:

بازگشت بیش از ۴۰۰ هکتار اراضی دولتی به بیت‌المال طی سال جاری

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری با تلاش دستگاه قضایی و سازمان‌های عضو ۴۶۲ هکتار از اراضی دولت از دست متصرفان خارج و به بیت‌المال اعاده شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان عصر روز گذشته، 9 شهریورماه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان بیان کرد: در پنج ماهه امسال 2.8 هکتار اراضی کشاورزی که تغییر کاربری داشته‌اند به بیت‌المال اعاده شده است.

وی با اشاره به صدور 392 حکم برای صیانت از حقوق بیت‌المال طی 5 ماهه امسال، خاطرنشان کرد: 331 متهم در این رابطه تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: 71 مورد قلع قمع بنا نیز با دستورات قضایی انجام شده است و در رابطه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی 83 نفر تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و امید که در آینده گام‌های بلندتری در این زمینه برداشته شود.

موحد اظهار کرد: در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت که یک دستور درباره اراضی شهرستان شهربابک و دیگری درباره اراضی محدوده هفت باغ کرمان بود. یکی دیگر از دستورکارهای شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان نیز در مورد واگذاری انشعابات موقت به سازندگان بناهای غیرمجاز است که بر اساس قانون با دادن تعهد می‌توانند از این انشعابات استفاده کنند و قرار شد با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های متولی امر مسکن، این انشعابات برقرار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان بیان کرد: در پنج ماهه امسال 2.8 هکتار اراضی کشاورزی که  تغییرکاربری داشته‌اند نیز به بیت‌المال اعاده شده است.

انتهای پیام
captcha