خدمت‌رسانی 7 کلینیک سرپایی رمدسیویر به صورت شبانه‌روزی در مشهد
کد خبر: 3994999
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

خدمت‌رسانی 7 کلینیک سرپایی رمدسیویر به صورت شبانه‌روزی در مشهد

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از مجموع 15 کلینیک سرپایی رمدسیویر در مشهد، هفت کلینیک به صورت شبانه‌روزی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

خدمت‌رسانی هفت کلینیک سرپایی رمدسیویر به صورت شبانه‌روزی در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، علی اصغر انجیدنی، دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا به منظور افزایش سرعت خدمات‌رسانی به بیماران، مراکز سرپایی رمدسیویر در مشهد راه‌اندازی شده خاطر نشان کرد: این مراکز از ابتدای راه‌اندازی تا کنون به بیش از 20 هزار بیمار خدمات ارائه داده‌اند که این امر نقش موثری در کاهش بار بستری مراکز درمانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در قرارگاه عملیاتی مبارزه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که حدود 15 روز است شکل گرفته در قالب کمیته‌های 9 گانه در حوزه مدیریت کرونا فعالیت‌های متنوعی انجام می‌شود، گفت: فعالیت کمیته درمان، قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چند بخش  تقسیم‌بندی شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در  بخش مدیریت تخت‌ها به صورت فعال و شبانه‌روزی کمبود تخت‌ها جبران شد و بیمارستان‌های خصوصی و خیریه، نظامی و دولتی غیر دانشگاهی  زیر بار کرونا رفتند و بیمارستان‌های اصلی مانند امام رضا(ع)، قائم (عج)، شریعتی و هاشمی‌نژاد نیز با ظرفیت حداکثری فعالیت کردند .

دکتر انجیدنی با بیان اینکه این مراکز درمانی در اوج پیک حدود 1500 بیمار بستری داشتند، گفت: علاوه بر افزایش تخت‌های بستری، کلینیک‌های تزریق رمدسیویر فعال شد تا حجم مراجعات مردمی به بیمارستان‌ها  کاهش یابد و بار بیماران سرپایی نیز بر روی مراکز بیمارستانی سنگینی نکند.

وی با اشاره به اینکه با مدیریتی که در حوزه  تخت‌ها انجام شد، کمبود تخت به ویژه در خصوص  تخت‌های عادی احساس نشد، عنوان کرد: در حال حاضر در زمانی از پیک هستیم که نیاز به  تخت ویژه افزایش یافته  و از همین رو در تلاش هستیم که بخش‌های ویژه  به خصوص آی سی یو حد واسط راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه بیمارانی که نیاز به ونتیلاتور دارند شناسایی و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می شوند، گفت: در حوزه رفع کمبود نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی تلاش‌هایی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به تمدید قرارداد نیروهای انسانی طرحی و قراردادهای 89 روزه اشاره کرد.

دکتر انجیدنی عنوان کرد: در حوزه رفع کمبود تجهیزات درمانی نیز کمک‌های خیرین و دانشگاه مشکلات را مرتفع کرده است و از مجموع 15 کلینیک سرپایی هفت کلینیک شبانه‌روزی برای تزریق رمدسیویر تاسیس شد که  تنها در یکی از کلینیک‌های شبانه‌روزی، روزانه 1800  بیمار سرپایی برای تزریق رمدسیویر مراجعه می‌کردند.

وی گفت: تزریق داروی رمدسیویر برای بیماران سرپایی باعث کاهش مشکلات کمبود تخت شد و به منظور بررسی شرایط و نحوه خدمت‌رسانی به مردم بازرسی شبانه از مراکز انجام شده است. علاوه بر این یک مرکز سی تی اسکن در جاده سیمان راه‌اندازی شد تا به نیاز مردم در حاشیه شهر پاسخ داده شود.

دکتر انجیدنی با اشاره به اینکه امیدواریم با سرعت گرفتن واکسیناسیون پیک بعدی را شاهد نباشیم، عنوان کرد: در حوزه یکسان‌سازی پروتکل‌های درمانی و پرهیز از نگاه سلیقه‌ای پزشکان در حوزه درمان بیماران مبتلا به کرونا، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کمیته علمی کرونا در استانداری شکل گرفت و کمیته آموزش توانستند درمان استاندارد برای بیماران سرپایی و بستری را در اختیار اساتید و پزشکان درمانگر قرار دهند. علاوه بر این، یکسان‌سازی پروتکل‌های درمانی در شهرستان‌ها نیز در حال پایش است و تیم‌هایی برای آموزش در شهرستان‌ها حضور می‌یابند .

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: همچنین در راستای یکسان‌سازی آموزش‌ها، پزشکان در بخش‌های سرپایی نیز آموزش می‌بینند و در گروه‌های شبکه اجتماعی اساتید پروتکل‌ها را ارایه می‌دهند و به سوالات سایرین پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام
captcha