تکمیل سند اقامه نماز در همدان جدی گرفته شود
کد خبر: 3995296
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
نماینده ولی‌فقیه در همدان مطرح کرد:

تکمیل سند اقامه نماز در همدان جدی گرفته شود

نماینده ولی‌‌فقیه در استان همدان با اشاره به تکمیل سند اقامه نماز این استان، گفت: با ارائه این سند جامع همگان طبق آن پیش و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز و عملکردها هم ضابطه‌مند خواهد شد.

تکمیل سند اقامه نماز در همدان جدی گرفته شودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، ۱۴ شهریورماه در جلسه شورای اقامه نماز با اشاره به تکمیل و جدی گرفتن سند اقامه نماز این استان، اظهار کرد: با ارائه این سند برنامه‌ای جامع ارائه می‌شود که طبق آن پیش رفته و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز و عملکردها هم ضابطه‌مند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارائه این سند راستی‌آزمایی از برآیند اجتماعی در این زمینه ارائه می‌کند، توضیح داد: با توجه به اتمام تدوین سند قرآنی، ما آمادگی این را داریم که در تدوین سند نماز هر نوع کمکی ارائه داده و از این رو لازم است از کارشناسان متخصص آموزش و پرورش استفاده شود.

شعبانی‌موثقی بیان کرد: برای تدوین سند نماز حتما باید با نسل جدید ارتباط گرفت چراکه امروز به لحاظ توسعه علم، فهم نسل جوان بسیار متفاوت است و دارای ایده‌های جدیدی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان به نقش مؤثر مدیران در ترویج فرهنگ نماز تأکید کرد و گفت: اگر مدیر واقعا دغدغه داشته باشد قطعا راه توسعه فرهنگ نماز را پیدا خواهد کرد.

آمادگی هرگونه کمک مالی در تدوین سند اقامه نماز

در ادامه سعید شاهرخی، استاندار همدان با بیان اینکه 30 پیامی که مقام معظم رهبری در اجلاس نماز ارائه دادند باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: این رهنمودها به اهداف ما در شورای اقامه نماز کمک خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دانشگاهیان و آموزش و پرورش در امر اقامه نماز استفاده شود، گفت: بخش عمده‌ای از خانواده‌ها مستقیم یا غیرمستقیم با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ارتباط دارند.

استاندار همدان با اعلام آمادگی هرگونه کمک و سند اعتباری در بحث سند اقامه نماز بیان کرد: در زمینه تولید محتوا هرگونه حمایت از این سند خواهد شد.

وی فضای مجازی را بستری مناسب جهت تولید محتوا در خصوص مباحث نماز دانست و گفت: سند اقامه نماز باید دارای برش استانی باشد تا بتوان در سایر بخش‌ها از آن استفاده کرد.

سند اقامه نماز نقشه راه استان است

شاهرخی بیان کرد: ما می خواهیم انقلابی و مؤثر کار کنیم، در حقیقت سندی که منظور ما است نقشه راه است و  خروجی آن باید تکلیف همه نهادها و بخش‌ها را مشخص کرده باشد.

وی با تأکید بر اینکه این سند دارای یک حرکت مشخص باشد، افزود: باید همگان به مسئله نماز حساس و کارها منسجم و هم‌افزایی داشته باشند تا بتوانیم اثر بخشی فوق‌العاده داشته باشیم.

در پایان این برنامه از فعالان و برخی مدیران فعال در زمینه اقامه نماز، با اهدا لوح، تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha