نصب پلاک بر درب منزل پیرغلامان همدانی
کد خبر: 3995650
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان:

نصب پلاک بر درب منزل پیرغلامان همدانی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در بستر مشابه روضه‌های خانگی باید تلاش کنیم اتصال مردم به اهل بیت علیهم‌السلام وسعت پیدا کند، گفت: نصب پلاک بر درب منازل پیرغلامان می‌تواند گامی در جهت توسعه روضه‌های خانگی باشد.

نصب پلاک بر درب منزل پیرغلامان همدانیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، عصر امروز ۱۵ شهریورماه در آئین رونمایی از صندوقچه روضه‌های خانگی با اشاره به اهمیت احیای روضه‌های خانگی گفت: امروزه به دلیل شهرنشینی توجه به روضه‌های خانگی کمتر شده و گاهی هم ما سعی کردیم مردم را به سمت اجتماعات بیرونی سوق دهیم.

وی اظهار کرد: در بستر مشابه روضه‌های خانگی باید تلاش کنیم اتصال مردم به اهل بیت(ع) را هر چه بیشتر وسیع کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه کرونا اثرات مثبتی هم داشت، افزود: در ایام کرونا بستر روضه‌های سیدالشهداء مردمی‌تر شد و این مراسم عزاداری در پارک‌ها و فضاهای عمومی برگزار و سبب شد که توده‌های مردم با اهل بیت علیهم‌السلام انس بیشتری بگیرند.

وی تصریح کرد: میزان شرکت در مجلس روضه اهمیت ندارد بلکه یک اتصال کوچک هم می‌تواند انسان را به حرکت درآورد و وظیفه ما فراهم کردن این بستر است.

نظیری گفت: در دستگاه امام حسین(ع) همه تلاش می‌کنند یک نسبت و نقشی در این دستگاه پیدا کنند امروز یکی از تکالیف در مسیر بسترسازی برای ظهور امام عصر(عج) آشنا کردن جامعه با امام حسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امان زمان(عج) با پرچم یالثارات الحسین(ع) وارد میدان می‌شود، تاکید کرد: هر چه توده‌های مردم با امام حسین(ع) آشنا شوند، یک گام عملی در مسیر ظهور امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه نباید برنامه اربعین حاکمیتی شود، افزود: مردم باید پای این دانشگاه و مکتب تربیتی باشند امام حسین(ع) این سفره را فراهم کرد تا ما تربیت شویم و باید مقدمات کار را برای مردم فراهم کنیم و دامنه این امر را توسعه و رسانه‌های قوی را پای کار بیاوریم، به طور مثال باید درب منازل پیرغلامان را پلاک بزنیم تا همگان آنها را بشناسند و بدانند این خانه متبرک به روضه سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه دوسال آینده کنگره 8 هزار و هشتصد شهید استان همدان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری 8 هزار و هشتصد روضه درب منزل این شهیدان ‌می‌تواند با یک اراده محکم انجام شود.

در پایان این مراسم با حضور تعدادی از مسئولین، پیرغلامان و مادحین صندوقچه‌های روضه‌های خانگی به تعدادی از مسئولین هیئت‌های شهر همدان اهدا شد.

نصب پلاک بر درب منزل پیرغلامان همدانی

انتهای پیام
captcha