165 میلیون ریال برای اجرای نیات موقوفات محرمی در نهبندان هزینه شد
کد خبر: 3995775
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

165 میلیون ریال برای اجرای نیات موقوفات محرمی در نهبندان هزینه شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با اشاره به اینکه در مجموع 165 میلیون ریال برای اجرای نیات موقوفات از ابتدای ماه محرم تاکنون در نهبندان هزینه شده است، گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا 19 جلسه روضه خانگی در این شهرستان با حضور مبلغان بومی و اعزامی برگزار شد.

165 میلیون ریال برای اجرای نیات موقوفات محرمی در نهبندان هزینه شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حمید بهادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان، امروز، 16 شهریورماه  اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه نهبندان در ماه محرم همزمان با آغاز ماه محرم اقدام به برگزاری طرح‌های «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» برای اجرای نیات واقفان کرده است.

وی بیان کرد: طرح «بصیرت عاشورایی» در چهار نقطه از شهرستان نهبندان از جمله آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع)، امامزاده سیدالحسین(ع)، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مجتمع فرهنگی صاحب‌الزمان(عج) اجرا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با اشاره به اینکه 19 هزار و 800 پرس غذای گرم از ابتدای ماه محرم تاکنون در نهبندان توزیع شده است، ادامه داد: از این تعداد 18 هزار و 700 پرس با کمک خیرین و 700 پرس از محل درآمد موقوفات و 900 پرس غذای دیگر نیز از محل درآمد بقاع متبرکه این شهرستان بین نیازمندان توزیع شده است و بحث توزیع دو هزار و ۸۰۰ عدد ماسک نیز در دستور کار قرار گرفت.

بهادری به بحث روضه‌های خانگی اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون در این راستا با توجه به شیوع ویروس کرونا 19 جلسه روضه خانگی در این شهرستان با حضور مبلغان بومی و اعزامی برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان اینکه 86 موقوفه با نیت ماه محرم و صفر در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد 38 موقوفه در قالب اطعام، عزاداری و تعزیه‌داری ماه محرم اجرای نیت شده است و 48 موقوفه دیگر نیز در قالب طرح «شمیم حسینی» جهت تهیه بسته‌های معیشتی اجرای نیت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 165 میلیون ریال برای اجرای نیات موقوفات از ابتدای ماه محرم تاکنون در نهبندان هزینه شده است، گفت: در راستای اجرای طرح «شمیم حسینی» 70 سبد معیشتی به ارزش 210 میلیون ریال بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha