فعالیت 85 مسجد اهل سنت در شهرستان راز و جرگلان
کد خبر: 3995852
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

فعالیت 85 مسجد اهل سنت در شهرستان راز و جرگلان

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از فعالیت 85 مسجد اهل تسنن در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 85 مسجد اهل سنت در شهرستان راز و جرگلانامیر گلی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه به علت شیوع کرونا در شهرستان و نبود امکانات زیر ساختی مناسب فعالیت‌های فرهنگی به سختی انجام می‌شود، اضافه کرد: بخش بسیاری از فعالیت‌ها نیز به توزیع غذای گرم بین نیازمندان، کمک به بیماران کرونایی و... اختصاص پیدا کرد که هیئت‌های مذهبی، خانه‌های قرآن و موسسه قرآنی بصیرت و گروه‌های جهادی شهرستان راز و جرگلان در این زمینه خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه 85 مسجد اهل سنت در شهرستان راز و جرگلان فعال است، ادامه داد: تمام مساجد اهل سنت شهرستان دارای امام جماعت هستند و از همین جهت با کمبود امام جماعت مواجه نیستیم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در رابطه با مساجد اهل تشیع این شهرستان، گفت: 26 مسجد اهل تشیع در شهرستان راز و جرگلان وجود دارد که متشکل از روحانیون مستقر و هجرت هستند.

گلی با بیان اینکه سه روحانی هجرت در شهرستان راز و جرگلان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: از 26 مسجد مذکور، 16 مسجد فعال هستند و روحانیون هجرت نیز روحانیون غیر بومی هستند که در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: یک روحانی خود استقرار، یک روحانی مستقر، دو روحانی طرح امور مساجد، سه روحانی  اساتید هستند و شش روحانی عقیدتی، سیاسی و طرح صالحین در حال حاضر در شهرستان راز و جرگلان در امور تبلیغی همکاری لازم را دارند.

انتهای پیام
captcha