فراخوان جذب داوران و مدرسان حفظ قرآن اعلام شد
کد خبر: 3998424
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
از سوی مرکز تخصصی مهدیاران یزد؛

فراخوان جذب داوران و مدرسان حفظ قرآن اعلام شد

مدیر مرکز تخصصی حفظ مهدیاران با اعلام فراخوان جذب داوران و مدرسان حفظ قرآن در سطح کشور از اجرای طرح قرآنی «سحاب» به صورت سراسری خبر داد.

داوران و مدرسان حفظ قرآن در سطح کشور جذب می‌شوندامیر میرجلیلی، مدیر مرکز تخصصی حفظ مهدیاران در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اعلام فراخوان جذب داوران و مدرسان حفظ قرآن و نحوه حضور در مراکز آموزشی در قالب طرح قرآنی سحاب اظهار کرد: این طرح پس از دو سال اجرای موفق در سطح استان یزد، در سال تحصیلی 1401-1400 به صورت سراسری در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی استانداردسازی، شبکه‌سازی و حمایت از کلاس‌های حفظ قرآن کریم را موضوع این طرح قرآنی اعلام کرد و افزود: امتیازات ویژه‌ای برای مدرسان، مراکز آموزشی و قرآن آموزان در نظر گرفته شده است.

این فعال قرآنی که از داوران رسمی رشته حُسن حفظ است گفت: مدرسان و داوران حفظ با مراجعه به سامانه قرآنی سحاب و وارد کردن اطلاعات فردی و اختصاصی منتظر بررسی و احراز اطلاعات خواهند ماند و پس از تائید مشخصات و مدارک ارسالی، مدرسان و داوران در پنج سطح رتبه‌بندی خواهند شد.

وی ادامه داد: مسئولیت پرداخت حقوق و مزایای مدرسان و داوران در طرح پیش رو بر عهده استارت آپ قرآنی سحاب است و با در نظر گرفتن این مطلب، مراکز آموزشی اعم از مدارس، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، امامزادگان و بقاع متبرکه، بسیج و مجموعه‌های فرهنگی و ... می‌توانند بدون نگرانی از تکالیف حقوقی و مالی، نسبت به تشکیل کلاس و بهره‌مندی از مدرسان این سامانه اقدام کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان یزد در خصوص مشوق‌های این طرح قرآنی بیان کرد: مراکز آموزشی جهت بهره‌مندی از خدمات طرح در طول یک ترم 45 ساعته، تنها مبلغ 900 هزار تومان یعنی ساعتی 20 هزار تومان پرداخت می‌کنند، این در حالی است که استارت آپ قرآنی سحاب به مدرسان خود از ساعتی 25 تا 95 هزار تومان به عنوان حق‌التدریس پرداخت خواهد کرد.

میرجلیلی با اشاره به نحوه تشکیل کلاس در سامانه گفت: مرکز آموزشی تایید شده، ضمن درج مشخصات اولیه کلاس، یکی از مؤسسات فعال در زمینه حفظ قرآن کریم را به عنوان پشتیبان انتخاب می‌کنند و سپس مؤسسه پشتیبان جهت توضیح نحوه اجرای طرح و انتخاب مناسب‌ترین مدرس با مرکز آموزشی متقاضی تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را ارائه خواهد کرد.

میرجلیلی افزود: در طرح قرآنی سحاب حق‌الزحمه مدرسان پس از هر 14 ساعت تدریس در مراکز آموزشی و پس از تأیید مؤسسه پشتیبان به حساب ایشان واریز می‌شود و همچنین آزمون پایان ترم هر کلاس با حضور یکی از داوران رسمی رشته حُسن حفظ و به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.

این حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه حق‌الزحمه داوران نیز بلافاصله پس از فرآیند داوری و بر اساس نرخنامه درج شده در طرح پرداخت خواهد شد یادآور شد: علاقه‌مندان برای آشنایی از جزییات بیشتر این طرح می‌توانند به سامانه قرآنی سحاب به آدرس hefz.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha