درخشش دانشجوی کردستانی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ملی «کتاب سه دقیقه‌ای»
کد خبر: 3998953
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

درخشش دانشجوی کردستانی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ملی «کتاب سه دقیقه‌ای»

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان از برگزیده شدن دانشجوی کردستانی در مرحله نیمه نهایی نخستین دوره مسابقات ملی «کتاب سه دقیقه‌ای» خبر داد و گفت: پرستو قرایی در گروه دوم این دوره از مسابقات به عنوان نفر برتر معرفی شد.

مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، کتاب را یکی از مهم‌ترین ابزارهای کار دانشجویانی دانست و اظهار کرد: اگر دانشجویان و اساتید به طور اخص و عموم جامعه به طور کلی با کتاب و کتابخوانی مأنوس شوند هم ارتقای فرهنگ جامعه فراهم شده و هم کشور در مسیر رشد و توسعه قرار می‌گیرد.

وی افزود: هدف از برگزاری مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی، مأنوس کردن جامعه به ویژه دانشجویان با کتاب و به اشتراک‌گذاری تجربیات کتابخوانی دانشجویان بوده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با اشاره برگزاری مرحله استانی نحستین دوره مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای دربهمن‌ماه سال گذشته و معرفی نفرات برتر اشاره و بیان کرد: در پایان اولین دوره مرحله استانی مسابقات ملی «کتاب سه دقیقه‌ای» براساس رأی هیأت داوران معصومه دین محمدی با معرفی کتاب «جنگ چهره زنانه ندارد» و پرستو قرای با معرفی کتاب «ناشناخته ماندگان» به عنوان نفرات برگزیده منتخب شده و به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند.

وی از برگزیده شدن دانشجوی کردستانی در مرحله نیمه نهایی نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای خبر داد و گفت: پرستو قرایی در گروه دوم این دوره از مسابقات به عنوان نفر برتر معرفی شد.

آوج با اشاره به تأثیرات مثبت مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای یادآور شد: بیان خلاصه کتاب در سه دقیقه هم موجب بهره‌مند شدن مخاطبان از محتوای کتاب شده و هم مهارت خلاصه‌نویسی، اعتماد به نفس و توانایی مذاکره وانتقال مفاهیم را در دانشجویان ارتقا می‌دهد.

انتهای پیام
captcha