نشست «نقش پرچم‌داران آدینه در دفاع مقدس» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 3998968
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

نشست «نقش پرچم‌داران آدینه در دفاع مقدس» در کردستان برگزار شد

نشست تخصصی «نقش پرچم‌داران آدینه در دفاع مقدس» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در راستای معرفی جایگاه روحانیون و علما در آن دوران در کتابخانه امام خامنه‌ای کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی، امام‌جمعه شهر کامیاران، شامگاه گذشته، 29 شهریورماه در نشست تخصصی «نقش پرچم‌داران آدینه در دفاع مقدس» با اشاره به نقش و جایگاه رهبر و امام در دین اسلام اظهار کرد: امروز امامان جمعه می‌دانیم که رهبر موهبتی الهی برای جامعه بشری است.

وی امامت را بابی از شرع دانست و افزود: حال این امامت می‌تواند امام یک جهان، کشور، استان و یا شهر باشد بسته به میزان گستره فعالیت که دارد نقش مهمی در عرصه هدایت جامعه دارد.

امام‌جمعه کامیاران با تأکید بر ضرورت ارتقای جایگاه علمای دینی بیان کرد: به هر میزان که علما و ائمه جمعه دارای جایگاه و پایگاه باشند به همان میزان بین مردم مقبولیت و محبوبیت دارند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ارتقا و حفظ کرامت روحانیون و علمای دینی به خود ما بستگی دارد، یادآور شد: روحانیون نباید جایگاه خود را با شرکت در هر نوع برنامه‌ای تضعیف کنند، قرار نیست روحانی ما به خاطر قرار گرفتن پشت دوربین رسانه در هر برنامه‌ای حضور پیدا کند.

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام‌جمعه دهگلان، نیز در ادامه این نشست تخصصی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس به عنوان نماد ایثار در جهان مشهور است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان با تقدیم ۵ هزار و ۴۰۰ شهید و ۱۰ درصد شهدای ترور نقش مهمی در پیروزی دفاع مقدس داشته است، افزود: سخت‌گیری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی چرا فقط برای برنامه‌های دینی به‌ویژه نماز جمعه‌ها صورت می‌‌گیرد و سایر تجمعات و برنامه‌ها به قوت خودش باقی است. مرکز بزرگ اسلامی باید در ستاد کرونا در این زمینه‌ها دفاع کند چرا در برگزار کردن و نکردن نماز جمعه فرمانداران توپ را در میدان امامان جمعه می‌اندازند.

امام‌جمعه دهگلان در پایان یادآور شد: وقتی مانع برگزاری مراسم عروسی و سایر مراسم و جلسات نمی‌شوند و از سوی دیگر نمازهای جمعه تعطیل می‌شود، امامان جمعه مورد اعتراض و انتقاد مردم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha