هزینه‌کرد 400 میلیون ریالی از محل موقوفات
کد خبر: 3999653
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
در طرح شمیم خدمت روی داد

هزینه‌کرد 400 میلیون ریالی از محل موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: از محل موقوفات استان بیش از 400 میلیون ریال جهت تجهیز کارگاه خیاطی مرکز شمیم خدمت هزینه شده که زمینه استغالزایی 21 بانوی سرپرست خانوار را در این مرکز فراهم آورده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، یکم مهر کارگاه صنایع‌دستی شمیم خدمت با حضور مسئولان استانی در روستای ننله شهرستان سنندج افتتاح شد، اظهار کرد: از محل موقوفات استان بیش از 400 میلیون ریال برای تجهیز کارگاه خیاطی مرکز شمیم خدمت هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح زمینه استغالزایی 21 بانوی سرپرست خانوار را در این مرکز فراهم آورده است، افزود: این مرکز با همکاری آموزش‌و‌پرورش و سایر نهادهای دولتی آماده و مجهز شده و بزودی کارگاه خیاطی و صنایع دستی نیز از محل موقوفات تجهیز و شروع به کار خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف کردستان با تقدیر از موئسسه خیریه روستای ننله بیان کرد: تلاش می‌کنیم با آموزش، توانمندسازی و افزایش دانش و مهارت افراد زمینه راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی، ایجاد درآمد پایدار و در نتیجه رونق اقتصادی و معیشتی یک خانواده فراهم کنیم.

محمد ابراهیم زارعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در این مراسم با تقدیر از خیرین و دست اندکاران راه‌اندازی اینک ارگاه صنایع دستی اظهار کرد: فلسفه وقف در طول تاریخ حمایت از محرومان بوده است و امروز شاهدیم که اداره اوقاف و امور خیریه کردستان با حضور به موقع و تأثیرگذار در تجهیز این کارگاه خیاطی و صنایع دستی زمینه اشتغال برای بیش از 21 نفر را فراهم آورده و این مهم جای تقدیر دارد.

وی خدمت جهادی را از وظایف مسئولان استان دانست و افزود: راه‌اندازی اینچنین کارگاه‌های نیاز اهتمام همگانی مسئولان دارد لذا نیاز است تا آموزش‌و‌پرورش، ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و نهادهای بسیاری با وحدت و یکپارچگی زمینه را برای خدمت‌رسانی به این منطقه فراهم آوردند.

محسن فتحی، نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در این افتتاحیه نقش موقوفات را در محرومیت‌زدایی و حمایت از تولید بسیار تأثیرگذار دانست و گفت خوشبختانه اوقاف وامور خیریه کردستان به خوبی نقش خود را در محرومیت‌زدایی و حمایت از تولید در این منطقه محروم ایفا کرده است

وی با تقدیر از مدیرکل اوقاف و دست اندرکاران راه اندازی این کارگاه تولیدی یادآورشد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حمایت هرچه بیشتر موقوفات شهرستان سنندج از کارگاه‌های تولید خانواده‌های کم بضاعت در زمینه آموزش و کارآفرینی باشیم.

انتهای پیام
captcha