فرهنگ ایثار و شهادت بین ملت ایران نهادینه شده است
کد خبر: 4000322
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

فرهنگ ایثار و شهادت بین ملت ایران نهادینه شده است

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به جان‌فشانی علی لندی نوجوان ایذه‌ای، یادآور شد: این نوجوان دهه هشتادی با رشادت و جان‌فشانی خود نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت بین ملت ایران نهادینه شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار مدنی، جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، در محفل ادبی «گل‌واژه‌های دفاع مقدس» که شامگاه گذشته، سوم مهرماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هنر مهم‌ترین و اثرگذارترین وسیله در پیوند نسل‌هاست.

وی با قدردانی از هنرمندان شاعر که به زیبایی در سروده‌های خود، هنرمندانه روایت‌گر حماسه‌آفرینی فرزندان این مرز و بوم و عشق و علاقه مردمان این سرزمین به موضوعات دینی هستند، افزود: حماسه هشت سال دوران دفاع مقدس با گذشت 4 دهه هنوز ناگفته‌های بسیاری را دارد که با بازگویی آن هزاران منظومه بلند را می‌توان سرود.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه ما در جنگ هشت ساله شاهد اتفاقاتی بودیم که بازگویی آن برای نسل جوان و آیندگان مایه افتخار خواهد بود، بیان کرد: در دوران 8 ساله بیش از 80 کشور از رژیم بعث عراق حمایت کردند و ما از 32 کشور که اجیر رژیم بعث بودند در این دوران اسیر داشتیم. در کنار این موضوع مسئله مهم تعیین مرز با کشور عراق که با مشکل روبرو شده بود، مشخص و تمامی حق و حقوق ملت ایران در این زمینه بدون کم وکاست مورد پذیرش عراق و مجامع بین‌المللی قرار گرفت.

سردار مدنی با بیان توانمندی‌های کشور در زمینه‌های مختلف علمی و نظامی گفت: در کنار توان علمی بالایی که در بخش‌های مختلف از جمله پزشکی کسب کرده‌ایم در زمینه نظامی هم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی معرفی شده‌ایم.در بخش تسلیحات نقطه‌زن امروز ما قدرت برتر جهانی هستیم و در بخش قایق‌های تندرو و توانمندی‌های نظامی آن با اختلاف بسیار زیاد اول جهان هستیم.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان پیروزی در دوران دفاع مقدس و کسب جایگاه فعلی کشور را در کنار توجه حضرت باری‌تعالی و هدایت‌های فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) حاصل وحدت ملت دانست و بیان کرد: عشق، ایمان و باور به توانستن و بهره‌مندی از توان داخلی از مهم‌ترین مؤلفه‌های موفقیت این ملت است.

وی در پایان گریزی هم به جانفشانی علی لندی نوجوان ایذه‌ای زد و یادآور شد: این نوجوان دهه هشتادی با رشادت و جان‌فشانی خود نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت در این ملت نهادینه شده است.

انتهای پیام
captcha