قرآن؛ فعالیت محوری کانون‌ فرهنگی - هنری صندوق‌آباد شهرستان قروه
کد خبر: 4000529
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

قرآن؛ فعالیت محوری کانون‌ فرهنگی - هنری صندوق‌آباد شهرستان قروه

کانون فرهنگی - هنری امام حسین(ع) روستای صندوق آباد شهرستان قروه با محوریت قرآن و مسجد، فعالیت‌های خود را در سطح این روستا آغاز کرده است.

مظفر آیینی، مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) روستای صندوق آباد قروه در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کانون فرهنگی - هنری امام حسین(ع) روستای صندوق آباد با محوریت قرآن و مسجد فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و برنامه‌های فرهنگی و نیز کارگاه‌های آموزش مهارت زندگی اهم فعالیت کانون بوده و همچنین برگزاری ادعیه توسل، زیارت عاشورا و دعای ندبه از دیگر برنامه‌های کانون فرنگی امام حسین(ع) است.

مسئول کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) روستای صندوق آباد شهرستان قروه بیان کرد: فعالیت کانون در یک سال و نیم گذشته که همراه با ایام کرونا بوده است، ضمن فعال‌سازی سامانه مجازی برای اعضا این کانون در دو گروه خواهران و برادران فعالیت دارد و در مجموع در جلسات حدود ۱۰۰ نفر حضور دارند، اما در فضای مجازی ۵۰۰ نفر عضو دارد.

وی با اشاره به مشکلات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در ایام کرونا گفت: در ایام کرونا با کمک خیرین بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی برای ۱۵۰ خانواده تهیه وتوزیع شده است و همچنین در ایام کرونا ضدعفونی کردن فضای مسجد و معابر در دستور کار این کانون فرهنگی بوده است.

آیینی با اشاره به اینکه این کانون با حضور ۱۰ نفر عضو فعالیت خود را شروع کرده است، افزود: و در حال حاضر ۱۰۰ نفر به صورت ثابت با این کانون ارتباط دارند و به صورت دوره‌ای و در فصل تابستان تعداد مرجعات به این کانون فرهنگی افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: در حال حاضر مهم‌ترین برنامه‌های کانون به صورت هفتگی هم در فضای مجازی و هم حضوری با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی در حال پیگیری است و هر هفته مسابقات ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha