حضور جوانان در اربعین؛ نشان از حاکمیت معنویت در عصر مادی‌گرایی
کد خبر: 4000643
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

حضور جوانان در اربعین؛ نشان از حاکمیت معنویت در عصر مادی‌گرایی

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: اربعین و عشق به سید الشهداء در دل بسیاری از جوانان امروز با هر دین و مذهبی حاکی از حاکمیت معنویت در عصر مادی‌گرایی است.

علی اصغر حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و معاون فرهنگی ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هرجا حضور میلیونی مردمان را در هرنقطه‌ای در جهان می بینیم، نشان از وجود شوقی نفسانی و درونی انسان‌هایی است که در آن تجمع، رسیدن به معشوق و حضور او را در قلب‌ها طلب می‌کنند. به ویژه آنکه در طلب معشوق سختی‌ها را تحمل می‌کنند نشان از اوج معنویت و شوق رسیدن به محبوب است.

وی با اشاره به اینکه نمود واقعی این معنویت و شوق درون را در برپایی مراسم اربعین حسینی می‌توان یافت، افزود: تحمل سختی‌های راهپیمایی اربعین وگاهی ده‌ها کیلومتر را با پای پیاده طی کردن، بدون تطمیع به مزدی یا تهدید به اجباری و یا حتی تزویر به ابراز وجودی، حاکی از وجودنیروئی است فرا مادی وعشقی حقیقی و الهی که در بهترین بندگان خدا یعنی ابا عبدالله الحسین(ع) تجلی یافته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: امروز در عصر مدرنیته واستیلای سایبر بر نسل جوان و چالش بزرگ آنان در واماندگی و وادادگی به مجاز ، سفر عشق حقیقی جوانان به سوی مراسم اربعین چه در راهپیمائی و چه حضور در مساجد و هیئت‌ها، حاکی از اوج معنویت و بندگی خدا و دلدادگی به سرور وسالار شهیدان ویاران وفادار اوست.

کلام صریح «نه» به خواسته‌های دنیوی

وی ادامه داد: چه معنویتی بالاتر ازآن که جوان امروزین ما به تمامی جلوه‌های فریبنده دنیا اعم از رنگانگی و دل فریبی فضای مجازی و دلنوازی افسارگسیخته جذابیت‌های جنسی و روابط نامشروع، شجاعانه کلام صریح و مستحکم« نه» بر زبان جاری می‌کند.

حسینی با اشاره به حضور پررنگ جوانان در مراسم اربعین حسینی افزود: جوان لایق ما در این راهپیمایی نشان می‌دهد به تمامی اغواگری ها پشت پا زده و قدم در مسیری می‌گذارد که جز نور حقیقی چیز دیگری راهنمای طی طریق او نیست.

وی افزود: این حضور جوانان این پیام را برای جهانیان دارد که فریبکاری‌های ابلیس‌های دوران که همواره بزک کرده و جذاب سعی در جذب دل جوانان ما از نور به سوی ظلمت را دارند، در برابر نور عشق حسینی که هدایتگر او از ظلمت به نور است، تاب بر نمی‌آورند.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان کردستان در پایان یادآور شد: اربعین و عشق به سید الشهداء در دل بسیاری از جوانان امروزی چه در ایران و چه در عراق و چه در هر نقطه‌ای از جهان و با هر دین و مذهبی حاکی از حاکمیت معنویت در عصر مادی‌گرایی است، شاید در افکار غربی آن را موج سوم بنامند اما جوانان با شور وشعور حسینی ما آن را عشق به خدا و معنویت که در شعار «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» نهفته است، می‌دانند.

انتهای پیام
captcha