نام دانش‌آموز فداکار «علی لندی» در تاریخ ماندگار می‌شود
کد خبر: 4000869
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
امام جمعه شهرکرد:

نام دانش‌آموز فداکار «علی لندی» در تاریخ ماندگار می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: این روزها شاهد فداکاری دانش‌آموز ایثارگر و فداکار علی لندی بودیم که جان خود را فدای جان دو انسان کرد، نام این قهرمان در تاریخ ماندگار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، 6 مهرماه در آئین نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان پسرانه شاهد در شهرکرد با اشاره به اینکه مقوله ایثار و شهادت دارای تعاریف بسیار گسترده‌ای است، بیان کرد: این روزها شاهد فداکاری دانش‌آموز ایثارگر و فداکار علی لندی بودیم که جان خود را برای نجات جان دو انسان فدا کرد و نام این قهرمان در تاریخ ماندگار خواهد شد، اقدام آموزش و پرورش در اعطای نشان قهرمانی به این دانش‌آموز قابل تقدیر است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ایثار و فداکاری رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را بیمه و به آن مصونیت ابدی بخشید، افزود: این رزمندگان دشمن را ناامید و پایه‌های انقلاب را مستحکم کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، اضافه کرد: رزمندگان برای خنثی کردن مین، گشودن راه برای عبور رزمندگان، غواصی در آب‌های عمیق و خروشان وغیره به دل دشمن می‌زدند و در  عملیات‌های مختلف اراضی تصرف شده توسط دشمن بعثی را یکی پس از دیگری باز پس می‌گرفتند و اقتدار خود را نشان می‌دادند.

نکونام با تأکید بر  اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس از مال، خانواده و جان خود عاشقانه گذشتند تا امنیت را به کشور هدیه کنند، تصریح کرد: مکتب امام حسین(ع) سرلوحه رزمندگان در این دوران بود، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نباید با موضوع کربلا و اربعین احساسی برخورد کنیم، بلکه باید با معرفت، تبیین و عقل فداکاری ایشان را بشناسیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: امام حسین(ع) بالاترین شخصیت در عالم هستی در زمان خود محسوب می‌شد، ایشان با فداکاری برای دفاع و زنده‌ نگه داشتن اسلام هستی خود را به میدان آورد و جان خود را نیز در این راه فدا کرد تا به بشریت درس آزادگی بدهد.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان باید نسبت به مطالعه قیام امام حسین(ع) و دوران دفاع مقدس بکوشند، یادآور شد: درس‌های بسیاری در زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا نهفته است که با مطالعه آن‌ها می‌توان پیام‌های بسیاری را دریافت و زندگی را نورانی و آسمانی کرد.

نکونام ادامه داد: امروز آمریکا و هم‌پیمانانش در جهان با مردم با خباثت برخورد کرده و انسانیت، آزادگی و کرامت بشریت را زیر پا گذاشته‌اند، همچنین درصدد هستند با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های وابسته به خود با فکر و ذهن جوانان و نوجوانان بازی کنند و با مسائل شهوانی، مبتذل، سرگرمی‌های پوچ و غیره به‌نام آزادی و دموکراسی این قشر را به انحراف بکشانند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: بشر در سایه تکنیک به اوج نمی‌رسد، بلکه در سایه کرامت، ایمان، علم، دانش، ایمان و تقوا به اوج خواهد رسید، مربیان و متولیان در مدارس باید در زنده‌ نگه داشتن راه شهدا و آرمان‌های دفاع مقدس در سایه نورانیت بکوشند.

 

انتهای پیام
captcha