تحت پوشش قرار گرفتن ۵۰ سالمند در مرکز ئارای سنندج
کد خبر: 4001014
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

تحت پوشش قرار گرفتن ۵۰ سالمند در مرکز ئارای سنندج

رئیس مرکز جامع روزانه سالمند ئارا سنندج با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ نفر تحت پوشش این مرکز بوده است، گفت: ارائه خدمات توان‌بخشی شامل ویزیت پزشک، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی و مددکاری از خدمات این مرکز است.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام ابراهیمی، رئیس مرکز جامع روزانه سالمند ئارا سنندج امروز، ششم مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان ضمن تبریک روز جهانی سالمندان و هفته سالمند، اظهار کرد: سالمندی دوران مهمی از زندگی است که با سیر طبیعی تغییرات فیزیولوژیکی و روانی همراه است، اما اگر این دوره با آگاهی و مراقبت و شناخت طی شود مشکلات و چالش‌های مواجه با این دوران را می‌توان به کمترین حد رساند.

وی روز جهانی و هفته سالمند را فرصت مناسبی برای تکریم و بزرگداشت این قشر با تجربه از جامعه دانست و افزود: «بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری‌های دیجیتال» به عنوان شعار محوری هفته سالمند در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز جامع روزانه سالمند ئارا سنندج با اشاره به برنامه‌های اجرایی در مرکز جامع سالمندان ئارا برای افراد تحت پوشش این مرکز بیان کرد: سالمندان به علت عوارض ناشی از افزایش سن و تغییرات فیزیولوژیکی نیاز به مراقبت و توان‌بخشی دارند که نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش در اولویت برنامه‌های این مرکز قرار دارد، افزود: در این مرکز برنامه‌های آموزشی با هدف ایجاد روحیه و نشاط در سالمندان و جلوگیری از انزوا و خانه‌نشینی آن‌ها برگزار می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه آلزایمر و ناتوانی‌های جسمی مهم‌ترین مشکلاتی است که سالمندان با آن مواجه هستند، افزود: این مرکز در طول سال با برگزاری برنامه‌های مختلف در جهت پیشگیری از آلزایمر گام برمی‌دارد.

وی بیان کرد: این مرکز در دوران کرونا نیز برای پرکردن اوقات فراغت اعضا کانال تلگرامی تشکیل داده و از طریق این کانال برنامه‌های آموزشی خود را ادامه داده است.

رئیس مرکز جامع روزانه سالمندان ئارا سنندج اظهار کرد: تاکنون فقط یک مورد ابتلا به کرونا بین سالمندان این مرکز گزارش شده که به لطف الهی نیز شفا پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه سالمندان برای انجام فعالیت‌های اجتماعی خود باید نسبت به واکسیناسیون خود در هر دو دُز اقدام کنند، افزود: به جز تعدادی معدودی تمام اعضای این مرکز سالمندان واکسینه شده‌اند.

ابراهیمی در ادامه برگزاری کلاس‌های ورزشی یوگا، شطرنج، بازی‌های فکری، آموزش زبان انگلیسی، قرآن، مشاوره فردی، گروهی، آموزش نقاشی، سفالگری و بافتنی از برنامه‌های آموزشی این مرکز در طول سال عنوان کرد.

وی افزود: سخنرانی در نماز جمعه، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر، دعوت از نویسنده، اعطای بسته‌های بهداشتی از برنامه‌های هفته سالمند است.

رئیس مرکز جامع روزانه سالمندان ئارا سنندج با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ نفر تحت پوشش این مرکز بوده است، گفت: ارائه خدمات توان‌بخشی شامل ویزیت پزشک، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی و مددکاری از خدمات این مرکز است.

انتهای پیام
captcha