برپایی نمایشگاه «عکس عاشورایی» در قروه
کد خبر: 4001402
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

برپایی نمایشگاه «عکس عاشورایی» در قروه

نمایشگاه «عکس عاشورایی» یکی از برنامه‌های جانبی چهاردهمین کنگره کشوری «شعر عاشورایی» از امروز، هشتم مهرماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی قروه برپا شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدعلی مؤمنی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قروه امروز، هشتم مهرماه در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه «عکس عاشورایی» یکی از برنامه‌های جانبی چهاردهمین کنگره شعرعاشورایی قروه بوده که در مجتمع فرهنگی فردوسی قروه برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با حضورعکاسان شهرستان قروه برپا شده است، افزود: در شهرستان 37 عکاس فعالیت دارند که پس از اعلام فراخوان نمایشگاه 14 عکاس آثار خود را بریا حضور در نمایشگاه ارسال کردند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قروه بیان کرد: این نمایشگاه تا چهاردهم مهرماه جاری برپا بوده و مردم فرهنگی قروه می‌توانند در دونوبت صبح و بعد از ظهر از آن بازدید می‌کنند.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی، دبیر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه در ادامه این مراسم با بیان اینکه در این دوره بر جدی گرفتن کنگره تأکید شده است، گفت: کنگره‌های ملی غالباً در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و میزبان این کنگره ملی برای شهرستان قروه مایه افتخار است.

وی افزود: یکی از مسائل حائز اهمیت در کنگره این است که بتوانیم یک بُعد ملی و کشوری به طور اساسی به کنگره بدهیم و در این زمینه نیازمند همکاری رسانه‌ای هستیم.

دبیر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با اشاره به اینکه باید برای ماندگار شدن این کنگره اشعار هنرمندان شرکت‌کننده کشور به اسم قروه در قالب کتابچه منتشر شوند، بیان کرد: انتشار کتابچه کنگره برندی برای شهرستان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: در این چند سال مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در توجه به برنامه‌‌های مختلف برای اعتبارات عدالت لازم را در نظر نگرفته‌اند به عنوان نمونه میزان اعتبار کنگره شعر عاشورایی را مقایسه کنید با کنگره مشاهیر کُرد و یا تئاتر خیابانی مریوان و همه این ها به خوبی نشان می‌دهد در تعیین اعتبارات توجه لازم نشده است.

حجت‌الاسلام رستمی اعتبار در نظر گرفته شده برای کنگره شعر عاشورایی را ده میلیون تومان دانست و گفت: این مبلغ کافی نیست و لذا از طریق وزارت ارشاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای افزایش اعتبار در این زمینه ورود کرده‌ایم.

وی به برگزاری نمایشگاه «شعر عاشورایی» هم اشاره کرد و یادآور شد: باید همه هنرمندان شهرستان در تمامی عرصه‌ها را مورد توجه قرار داده و برای رشد آنان کار کنیم.

انتهای پیام
captcha