رونمایی ۴ عنوان کتاب طی هفته جاری در بروجرد
کد خبر: 4001443
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

رونمایی ۴ عنوان کتاب طی هفته جاری در بروجرد

طی هفته جاری از کتاب‌های «تسلا، نابغه کمتر شناخته شده»، «حیات و زندگی در قرآن کریم و ادعیه و سخنان بزرگان، «جهنم ویروس کرونا و فرشتگان نجات بیمارستانی و اهمیت سلامتی در قرآن و سخنان بزرگان» و فرهنگ‌واره موضوعی ادبیات فارسی» در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد رونمایی شد.

رونمایی ۴ عنوان کتاب طی هفته جاری در بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، کتاب «تسلا، نابغه کمتر شناخته شده»  تالیف حسین نیک‌نژاد، از نویسندگان بروجردی امروز، هشتم مهر در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

در این کتاب به شرح دستاوردها و اختراعات (نیکولا تسلا) یکی از بزرگ‌ترین نوابغ دنیا پرداخته شده است، شرح زندگی کسی که دنیا را با الکتریسیته دگرگون کرد و برق‌رسانی به تمام نقاط دنیا را ممکن ساخت. فناوری ارتباطات بی‌سیم، اشعه ایکس و... بخش‌هایی از اختراعات وی است که تلاش می‌کرد زندگی بشر را با استفاده از علم راحت‌تر کند.

مؤلف این کتاب، حسین نیک‌نژاد متولد سال ۱۳۷۷ بروجرد است. وی در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی رتبه‌های برتر را کسب نموده و تاکنون چندین کتاب و مقاله در زمینه‌های علمی تالیف نموده است.

  کتاب فوق توسط انتشارات پارس تاک به مدیریت کورش پرهام، از انتشارات فعال شهرستان بروجرد منتشر گردیده است.

همچنین، کتاب‌های «حیات و زندگی در قرآن‌کریم و ادعیه و سخنان بزرگان» و «جهنم ویروس کرونا و فرشتگان نجات بیمارستانی و اهمیت سلامتی در قرآن و سخنان بزرگان» نوشته محمدمسعود بهمنی با همکاری یحیی بهمنی و فاطمه مرتضوی اسکویی طی هفته جاری در مراسمی در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

کتاب «حیات و زندگی در قرآن کریم و ادعیه و سخنان بزرگان» که توسط یحیی بهمنی و محمد مسعود بهمنی تالیف و در انتشارات نظری به بازار نشر راه یافته است، در دو فصل تدوین و گردآوری گردیده که در فصل اول به حیات و زندگی در قرآن‌کریم و در فصل دوم به حیات و زندگی در ادعیه و سخنان بزرگان پرداخته است.در فصل اول به صفت حی و حیات خداوند اشاره کرده و مشتقات کلمه «حی» را در قرآن بررسی نموده و «الحی القیوم» که در بعضی از احادیث به اسم اعظم خداوند تعبیر شده در قرآن و احادیث پرداخته و همچنین زندگی حضرت یحیی(س) را از تولد تا شهادت بررسی نموده است.

کتاب «جهنم ویروس کرونا و فرشتگان نجات بیمارستانی و اهمیت سلامتی در قرآن و سخنان بزرگان» تالیف محمدمسعود بهمنی و فاطمه مرتضوی اسکویی نیز توسط انتشارات نظری به بازار نشر راه یافته است.

این کتاب به تاریخچه و ماهیت ویروس کرونا و وضعیت بیماران و افراد مبتلا به این ویروس جهنمی و تلاش ایثارگرانه کادر درمان  و پزشکی در مواجه با بیماران کرونایی در بیمارستان همچون فرشتگان نجات که با مراقبت و درمان باعث نجات جان این بیماران می‌شوند اشاره کرده و به خاطراتی از مؤلف کتاب که از رزمندگان و جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی است در خصوص چگونگی ابتلا  و درگیری ریه با ویروس کرونا و مراحل درمان بیمارستانی و نجات از مرگ ایشان پرداخته شده است. همچنین در بخش دوم این کتاب اهمیت سلامتی در قرآن و ادعیه و سخنان بزرگان مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین، چاپ دوم کتاب «فرهنگ‌واره موضوعی ادبیات فارسی»  نوشته محمدرضا ساکی از نویسندگان بروجردی طی هفته جاری در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی گردید.

ادبیات فارسی شناسنامه، هویت و موجودیت ما ایرانیان است، حفظ و نگهداری آن از پراکندگی و زوال فرهنگ و تمدن ما جلوگیری می‌نماید. نویسنده در این کتاب فرهنگ و ادب فارسی را بر اساس موضوعات مختلف ماننداجتماعی، سیاسی، مذهبی، عرفانی، اسطوره‌ای و... جهت دسترسی راحت‌تر خوانندگان به یک موضوع خاص، دسته‌بندی نموده است.

محمدرضا ساکی متولد ۱۳۳۸ خرم‌آباد است. وی دارای مدرک دکترای ادبیات فارسی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی است. از وی تاکنون چندین کتاب و مقاله در زمینه ادبیات و زبان فارسی منتشر شده است.

کتاب فوق توسط انتشارات پارس تاک به مدیریت کورش پرهام، از انتشارات فعال شهرستان بروجرد منتشر شده است.

 

انتهای پیام
captcha