کاهش بستری‌شدگان کرونایی در اردبیل
کد خبر: 4001723
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

کاهش بستری‌شدگان کرونایی در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۲۹ نفر کاهش یافت.

کاهش بستری‌شدگان کرونایی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، دهم مهرماه، اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۳۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و ۳ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

وی افزود: طی همین مدت خوشبختانه ۳۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۲۹ نفر رسید که از این تعداد ۵۲ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه و ۱۳۸ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستان‌های گرمی، نمین، کوثر، سرعین، بیله‌سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت زرد(خطر متوسط) قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در شبانه‌روز گذشته تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۸۹۰ هزار و ۷۷۳ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۶۴۰ هزار و ۱۲۸ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۵۰ هزار و ۶۴۵ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

حبیب‌زاده، افزود: به‌منظور پویش سراسری واکسیناسیون، کار واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در استان اردبیل به‌صورت خانه‌به‌خانه و با توجه به لیست شبکه بهداشت انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری سپاه و بسیج در استان اردبیل ۲۲ مرکز تجمیعی واکسینایون راه‌اندازی شده است که در ۱۴ مرکز بسیجیان همراه با عوامل وزارت بهداشت به‌صورت مشترک کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند و در سایر مراکز هم به‌صورت مستقل تزریق واکسن توسط بسیجیان صورت می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، تاکید کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی علیه بیماری کرونا، بیش از ۷۰ درصد از جمعیت استان اردبیل تاکنون با مشارکت نیرو‌های بسیج و عوامل بهداشتی و درمانی، غربالگری شدند.

وی بیان کرد: اردبیل یکی از استان‌های موفق کشور در رهگیری و شناسایی بیماران مثبت کرونا بوده است و با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان، شاهد کاهش بستری‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha