ملاک رسیدگی به جرائم مطبوعاتی اردبیل بر مبنای قانون است
کد خبر: 4001771
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

ملاک رسیدگی به جرائم مطبوعاتی اردبیل بر مبنای قانون است

رئیس کل اداره دادگستری استان اردبیل، گفت: ملاک رسیدگی به جرائم مطبوعاتی بر مبنای قانون بوده که در کنار آن از ظرفیت هیئت منصفه مطبوعات استفاده می‌شود.

رضازاده// ملاک رسیدگی به جرائم مطبوعاتی اردبیل برمبنای قانون استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل اداره دادگستری استان اردبیل، دهم مهرماه در جلسه هماهنگی انتخاب هیئت منصفه مطبوعات اردبیل، اظهار کرد: ملاک ما در تمامی امور مبنی بر قانون بوده که این مسئله محور اساسی تمامی کارها بوده و هدف از تشکیل هیئت منصفه مطبوعات از صنوف مختلف، ایفای نقش مشاور برای قضات است.

وی با اشاره به این که ملاک رسیدگی به جرائم مطبوعاتی برمبنای قانون است، بیان کرد: این افراد با حضور در دادگاه، امر رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، با اشاره به روند رسیدگی به جرائم مطبوعاتی نیز گفت: در دادگاه، برای رسیدگی به جرائم مطبوعاتی، حداقل یک هفته قبل از زمان رسیدگی از تمامی اعضای هیئت منصفه مطبوعات دعوت می‌شود تا در جلسه محاکمه حضور یابند.

کثیرلو ادامه داد: دادگاه با حضور حداقل هفت نفر از اعضای هیئت منصفه رسمیت خواهد یافت و اکثریت آراء حاضران، ملاک تصمیم‌گیری هیئت منصفه خواهد بود.

در ادامه، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، نیز گفت: اعضای هیئت منصفه مطبوعات هر دو سال، یک بار، در مهر ماه تعیین می‌شود که 14 نفر از افراد مورد اعتماد عمومی از روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان، هنرمندان و بسیجیان انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا در راستای کمک به حل این مشکلات گام‌های اساسی برداشته و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام
captcha