دفاع از حقوق عامه اولویت مهم دستگاه قضائی اردبیل است
کد خبر: 4002021
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

دفاع از حقوق عامه اولویت مهم دستگاه قضائی اردبیل است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، گفت: مقوله پیشگیری از وقوع جرم و دفاع از حقوق عامه بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است.

رضازاده// دفاع از حقوق عامه اولویت مهم دستگاه قضائی اردبیل استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، 11 مهرماه، در مراسم تودیع معارفه دادستان شهرستان نمین، اظهار کرد: دور شدن از آموزه‌های دینی و تعالیم اسلامی زمینه افزایش ناهنجاری و مشکلات را ایجاد کرده و در این زمینه اخلاقیات کمرنگ شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت نهادهای فرهنگی و رسانه ملی برای تقویت و ترویج فرهنگ ناب محمدی در جامعه استفاده می‌شود که در این زمینه تمهیدات لازم به کار گرفته شده و درصدد هستیم با تلاش‌های انجام یافته به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، گفت: دستگاه قضائی اردبیل با هدف حمایت از اقدامات قانونی این دستگاه‌ها تمام توان خود را به‌کار گرفته و با متخلفان در این حوزه به شدت برخورد می‌کند که در این زمینه جای کوچک‌ترین کوتاهی و اغماضی باقی نمانده و خط قرمز دستگاه قضائی امنیت و آرامش مردم است.

کثیرلو بیان کرد: مقابله و پیشگیری از هرگونه تخریب، تصرف و تعرض در دستور کار بوده و در این زمینه قانون‌مداری، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، استفاده بیش از پیش از فن‌آوری‌های نوین در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مقوله پیشگیری از وقوع جرم و دفاع از حقوق عامه بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: تلاش مدون و قاطعانه در راستای تحقق برنامه‌های دستگاه قضائی وظیفه همه مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی استان است که جهادگونه تلاش می‌کنند که نباید از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ شود.

گفتنی است؛ در این مراسم با قدردانی از زحمات و تلاش‌های عظیم اکبری دادستان سابق شهرستان نمین جواد پروانه به عنوان دادستان جدید شهرستان نمین معرفی شد.

انتهای پیام
captcha