2 اجلاسیه نماز طی امسال در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 4002226
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

2 اجلاسیه نماز طی امسال در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: طی امسال، دو اجلاسیه نماز در هفته وحدت و دهه فجر با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

2 اجلاسیه نماز طی امسال در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، 12 مهرماه در دومین نشست شورای اقامه نماز استان خراسان جنوبی در سال جاری درباره ششمین اجلاس استانی نماز، گفت: اجلاس نماز از سوی ستاد اقامه نماز استان با هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان در دهه فجر برگزار شود.

وی افزود: علاوه بر این، یک اجلاس نماز در هفته وحدت با محوریت سپاه و دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار شود و در جلسات بعدی ستاد در خصوص نحوه برگزاری اجلاسیه با توجه به شرایط کرونا و بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اگر در این ستاد هدف خودمان را ندانیم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم، لذا با مشخص شدن دغدغه‌ها در زمینه نماز به‌خوبی می‌توان به اهداف رسید و برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در جلسات مختلف دو موضوع از جمله بررسی و مطرح شدن مشکلات و ارائه راهکار برای آنها را دنبال می‌کنیم و در بحث اقامه نماز هم ابتدا باید مشکلات را بررسی و مطرح کنیم و به این نتیجه برسیم که مشکل ما در استان چیست که باید در اولویت قرار دهیم.

ملانوری افزود: اگر ندانیم در خصوص چه موضوعی باید برنامه‌ریزی کنیم عملا رفع تکلیف می‌کنیم. لذا، باید بررسی و در جلسه بعد هم به بحث گذاشته شود که در حال حاضر مهمترین مسئله، دغدغه و نگرانی ما در استان چیست که باید به‌عنوان مسئولان متولی به آن بپردازیم و این موضوع را در بخش‌های مختلف به‌عنوان اولویت دنبال کنیم.

وی مسائل فرهنگی را زمان‌بر دانست و گفت: باید هرچه زودتر روی این مسائل برنامه‌ریزی کنیم و وقت بگذاریم، چراکه در حل سریع مشکلات مفید است. کارگروه‌های شورای اقامه نماز و آیین‌نامه‌های کارگروه‌ها مشخص شود و در این زمینه بحث کارشناسی صورت گیرد، با نظرخواهی از اعضای ستاد تا یک ماه آینده که ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود، موضوع کارگروه‌های اقامه نماز استان تعیین تکلیف شود.

استاندار خراسان‌جنوبی به مساجد بین راهی اشاره کرد و افزود: اگر این مساجد به‌گونه‌ای است که در نهایت مشکل اقامه نماز در آن حل نمی‌شود، باید در قالب نمازخانه بین راهی اقدام و مدیریت کنیم.

ملانوری ضمن تشکر از مجموعه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در خصوص تسریع احداث سه نمازخانه‌ بین راهی در استان، گفت: این اقدام یک همت بالا بود و جدیت این اداره‌کل قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: اقدام و همکاری در زمینه برگزاری نماز جماعت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر بحث شرعی و اعتقادی، یک تکلیف اداری است و هیئت وزیران در خصوص حق قدم روحانیون اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی مصوبه خوبی داشته‌اند که به‌عنوان مسئولان متولی آن را اجرایی کنیم.

ضرورت اعتبارسنجی برای ترویج نماز

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: نشستی با مسئولیت معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و با عضویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد اقامه نماز استان برگزار شود و آیین‌نامه هیئت وزیران در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: فهرستی از همه مکان‌های اداری اعم از استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات کل، ادارات شهرستانی و سایر مکان‌های برگزاری نماز جماعت به همراه اطلاعات کامل و دقیق ائمه جماعت تهیه شود تا بر اساس آن اعتباراتی در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی یا دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

ملانوری یادآور شد: ما در حال حاضر اعتبارات زیادی در بخش عمرانی هزینه می‌کنیم، اما یکی از موضوعاتی که اگر خوب هزینه کنیم نتیجه خوبی در زمینه کاهش آسیب‌ها می‌گیریم، همین اقامه نماز و مسائل فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha