شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی اردبیل هستیم
کد خبر: 4002687
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی اردبیل هستیم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از 43 هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار شد که این نشان از افزایش میل به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان دارد.

رضازاده// شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی اردبیل هستیمبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، 14 مهرماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری بیش از 43 هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار شده که این نشان از افزایش میل به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان دارد.

وی افزود: این حجم از واگذاری‌ها در قالب 59 قرارداد صنعتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش چشم‌گیری برخوردار بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ادامه داد: البته در شهرک‌های صنعتی استان از بابت واگذاری زمین صنعتی در مضیقه بسیار شدیدی قرار داریم، چون که در برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، زمین قابل واگذاری یا به اتمام رسیده و یا در شرف اتمام است.

اهلی تصریح کرد: تنها راه برون رفت از این مشکل، ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید در سطح استان است که این شرکت به طور جد پیگیر این موضوع از طرق مختلف می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، مشکل تامین زمین در مرکز استان را از موارد بسیار مهم و ضروری حال حاضر توسعه صنعت استان، برشمرد و افزود: با توجه به این‌که سرمایه‌گذاران بیشتر مایل به سرمایه‌گذاری در مراکز استان‌ها هستند و در حال حاضر زمین صنعتی که قابل واگذاری به سرمایه گذاران باشد در مرکز استان نداریم، این شرکت جواب‌گوی حجم بالای متقاضیان سرمایه‌گذار در مرکز و برخی از شهرستان‌های استان نیست.

وی ادامه داد: در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی بایستی به تامین اعتبارات مناسب برای تامین زیرساخت‌ها در آن نیز توجه گردد، چون‌ که به علت حمایت از سرمایه‌گذاران، قیمت حق بهره‌برداری زمین واگذار شده بسیار پائین‌تر از قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار داده شده و اعتبارات داخلی این شرکت نیز جوابگوی تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی را ندارد.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، افزایش میل به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی را در راستای حمايت‌ها و مشوق‌های جديدی دانست که در جهت ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمايت از توليد انجام شده است.

وی از جمله مشوقات اعطایی به متقاضیان را واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط، تخفیف 50 درصدی در حق بهره‌برداری زمین در مناطق محروم و ارائه بسته‌های حمایتی به واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: امیدواریم این اقدامات، بستری مناسب برای جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران در استان باشد.

انتهای پیام
captcha